۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه

دومین جشنواره ملی "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" در اراک برگزار می شود

فراخوان شرکت در دومین جشنواره ملی "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" که از تاریخ 16 تا 18 شهریور ماه سالجاری به میزبانی شهر اراک در محل هتل امیرکبیر برگزار می شود، اعلام شد.

کد مطلب: ۶۴۹۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، دومین دوره این جشنواره در منطقه 5 کشوری، با حضور استان های اصفهان، تهران، البرز، قم و مرکزی در شهر اراک برگزار می شود.

در بخشی از این فراخوان آمده است: امروزه یکی از معیارهای مهم سفر غذاست و گردشگری حول محور غذا یکی از ارکان این صنعت بوده و موضوع غذاهای محلی و ملی در دنیا یکی از مبانی اقتصادی این حوزه است.

تنوع اقلیمی و فر هنگی ایران در اقصی نقاط کشور غذا های متنوعی را پدید آورده است. غذا و سفره ایرانی به عنوان یکی از سه مکتب مهم آشپزی دنیا در کنار مکاتب چینی و رومی به شمار می رود و این ظرفیت بالقوه می تواند به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مناطق مختلف تبدیل شود.

بدین منظور مقرر است جهت تقویت این پتانسیل، تدوین استاندارد های مربوطه، حفظ و احیاء غذا های ملی و محلی و احصاء پیش نیاز های مورد نیاز جهت عرضه این غذاها در رستوران ها و مراکز اقامتی سلسله جشنواره هایی تحت عنوان "سفرۀ ایرانی، فرهنگ گردشگری " برگزار شود.

لذا با در نظر گرفتن شاخص های فرهنگی، قومی و اقلیمی 8 منطقه برای برگزاری جشنواره مذکور تعیین و دومین جشنواره منطقه ای از سری جشنواره های فوق الذکر در دو بخش عمومی و مسابقه از روز پنج شنبه مورخ 16 تا 18 شهریور ماه در مجموعه سیاحتی هتل امیر کبیر شهر اراک برگزار می شود.

متن کامل فراخوان در سایت اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی به آدرس www.markazitourist.ir و سایت جشنواره به آدرس www.arakfoodfestival.ir برای متقاضیان قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار