عضو دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در گفت و گو با پانا:

روحانی در چینش کابینه حتما به خاستگاه خود توجه داشته باشد

عضو دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی، جوان‌تر کردن کابینه را مطالبه جامعه دانست و عنوان کرد: خواهش من از آقای روحانی این است که جوانان را با یک ساز و کار مشخص، با مهارت، تخصص و آموزش پیشین وارد بدنه دولت و گردونه مدیریتی کشور وارد بکند.

کد مطلب: ۶۴۸۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

حجت نظری، عضو دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی و منتخب شورای شهر پنجم تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا با اشاره به این که حرف و حدیث‌های متناقض و متضاد در مورد چینش کابینه شنیده می‌شود، گفت: فکر می‌کنم دکتر روحانی باید در چینش کابینه و تیم کاری، حتما به خاستگاه خود توجه داشته باشد. به این که از چه جریانی بالا آمده است و در ایام انتخابات چه وعده‌هایی دادند. روحانی باید روزهای منتهی به انتخابات را جلوی خود بگذارد و آن وقت تیم کاری را انتخاب کند.

عضو دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با مهم دانستن حمایت جریان اصلاحات در انتخاب دوباره روحانی به ریاست جمهوری، تصریح کرد: عدم توجه به اصلاح‌طلبان در زمان تقسیم مناصب اجرایی توسط دکتر روحانی، نه‌تنها آورده‌ای ندارد بلکه می‌تواند موجب تضعیف ایشان شود. جریان اصول‌گرا که تمایل نداشتند ایشان روی کار بیاید و از دولت ایشان حمایتی نکرد. حتی بیش از ۱۵میلیون رای به سبد رقیب آقای روحانی ریخت. اگر دکتر روحانی در 4 سال دوم حمایت جریان اصلاحات را نداشته باشد، عملا دولت ایشان هیچ حامی و مدافعی در هیچ بخش از دو جریان اصلی سیاسی کشور نخواهد داشت.

منتخب شورای شهر پنجم تهران با یادآوری وعده‌های روحانی در ایام انتخابات مبنی بر جوان‌گرایی در کابینه، خاطرنشان کرد: جوان‌تر کردن کابینه مطالبه جامعه است. کابینه باید چابک‌تر و کارا تر شود و همچنین کشور نیاز دارد تا شاهد نسل جدیدی از مدیران اجرایی باشیم. در دوره آقای احمدی‌نژاد تعداد معدودی از جوانان، آن هم بدون ضابطه و ساز و کار مشخصی وارد بدنه دولت شدند که به نظر می‌رسد تجربه موفقی نبود. خواهش من از آقای روحانی این است که جوانان را با یک ساز و کار مشخص، با مهارت، تخصص و آموزش پیشین به بدنه دولت و گردونه مدیریتی کشور وارد کند که این قطعا به درد آینده کشور خواهد خورد و نیاز آینده کشور است. اگر این اتفاق ظرف 6 ماه و نهایتا یک‌سال آینده نیافتد به‌طور طبیعی 4سال آینده زمان را از دست خواهیم داد و متاسفانه احتمالا کشور در سال‌های آتی با چالش مواجه خواهد بود.

نظری درباره نامه اخیر قالیباف و پشنهاد شکل‌گیری جریان «نو اصول گرایی»، با اعلام این که نامه را مطالعه نکرده، گفت: از این که جریان اصول‌گرا خودش را بازتعریف و ترمیم کند استقبال می‌کنم چرا که اعتقاد دارم جریان اصول‌گرایی موجود حرف جدیدی برای کشور ندارند و از سوی دیگر اعتقاد دارم کشور با یک جناح اداره نمی‌شود. جریان اصلاح‌طلب زمانی می‌تواند خود را تقویت کند و کنش بهتری داشته باشد که جریان اصول‌گرای قوی هم داشته باشیم.

عضو دفترسیاسی حزب اعتماد ملی اضافه کرد: جریان اصلاحات از اینکه اصول‌گراها در سازوکار جمعی و کنش خود تامل بیشتری کنند و ساختار خودشان را باز تعریف و ترمیم کنند استقبال می‌کند. نمی‌دانم پیشنهاد آقای قالیباف تا چه حد می‌تواند به این امر کمک کند؛ اما خهمه اصلاح‌طلبان باید خوشحال باشند که اصول‌گرایان بتوانند خودشان را تقویت و ساختار سیاسی خود را ترمیم کنند. اگر اصول‌گرایان بتوانند جریان قوی‌تری نسبت به گذشته داشته باشند، طبیعتا رقابت دو جناح قوی می‌تواند به اعتلای کشور و همین‌طور به قوی‌تر شدن جریان اصلاحات هم کمک کند.

گفت و گو از سید مهدی فقیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار