/نگاهی به فیلم ملی اسدالله نیک نژاد/

پرحاشیه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران کلید خورد/آغاز فیلمبرداری لاله به زبان انگلیسی

خبرگزاری پانا: پرحاشیه ترین فیلم سینمایی تاریخ سینمای ایران که قبل از ساخت آن با حاشیه های فراوانی روبرو شدو حتی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز واکنش های بسیاری به ساخت این فیلم نشان داد پس از ماهها که از زمان پیش تولیدش می گذشت ،صبح دیروز کلید خورد .

کد مطلب: ۶۴۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، خبر ساخت پروژه لاله پس از سفر رئیس جمهور به آمریکا و پیشنهاد اسدالله نیک نژاد برای ساخت چنین فیلمی به صورت رسمی در رسانه ها بیان شد.

پس از مدتی حاشیه های فراوانی درباره چگونگی ساخت این فیلم سینمایی و مسائل پشت پرده آن بیان شد؛ این فیلم که قرار بود با بودجه دولتی خصوصی ساخته شود بیشترین زمان پیش تولید را بین پروژه های ایرانی پیدا کرد و حتی پای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به آن باز شد.

در ادامه تحریم ها و حواشی این اتفاقات باعث شد که سرمایه گذار خارجی دیگر در ادامه ساخت این پروژه حضور نداشته باشد و تهیه کننده اصلی این فیلم که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود به سراغ سرمایه گذاران منطقه ای برود.

در ادامه زرین دست مدیر فیلمبرداری این فیلم سینمایی نیز از حضور در این پروژه کناره گیری کرد و لاله با تورج منصوری به ادامه حیات رسانه ای خود پرداخت تا صبح روز گذشته که قرار شد نخستین سکانس این فیلم سینمایی فیلمبرداری شود.

بر اساس این گزارش، اسدالله نیک‌نژاد درباره حواشی این فیلم سینمایی عنوان کرد: من واقعا نمی‌دانم شروع این حاشیه‌ها از کجا بود و چطور در مدت زمان اندک گسترش پیدا کرد، اما می‌دانم تا امروز بیش از 14 هزار مقاله در این‌باره نوشته شده و نزدیک به 21 میلیون بار اسم پروژه سینمایی "لاله"در گوگل سرچ شده و من دست آخر متوجه نشدم که تلاش بعضی از دوستان برای حاشیه‌سازی درباره این فیلم چیست. اما در اینجا در نخستین روز آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی "لاله" در پردیس سینمایی ملت اعلام می‌کنم که از همه منتقدانم ممنونم چون باعث شدند این پروژه سینمایی که داشت روند معمولی و طبیعی خود را طی می‌کرد از طریق حاشیه‌سازی‌ها به یک پروژه ملی تبدیل شود.

وی با اشاره به این مطلب که عده ای در حاشیه ساختن برای این فیلم به دنبال منافع سیاسی خود می گشتند اظهار کرد: افراد با انگیزه‌هایی چون حسادت، منافع سیاسی نسبت به این پروژه واکنش داشتند. فیلمی که خواهم ساخت در جهت ارتقای فرهنگ مردم مملکتم و آینده این سرزمین است و مطمئنم با این فیلم نمای زیبایی از سرزمینم به دنیا معرفی خواهد شد و اتفاقا در این راه حمایت همه رسانه‌های موافق و منتقد را می‌پذیریم و دست یاری به سویشان دراز می‌کنم.

اسدالله نیک نژاد ادامه داد: یکی از افتخارات مهم من در این فیلم این است که تمام ماشین هایی که در رالی سرعت می‌بینیم ایرانی است. به عنوان مثال پژو 405، 4 سیلندر را تغییر دادیم و 8 سیلندر کردیم تا به منظور نظر ما برسد و نکته جالب‌تر اینکه این فیلم 28 ماشین رالی و 16 ماشین ریس دارد که برای تجهیز همه اینها از نقطه صفر تا 100 آنها را تغییر داده ایم بنابراین انرژی که همکارانم گذاشته اند، قابل تقدیر است.

اسدالله نیک نژاد درباره بازیگر نقش لاله نیز اظهار کرد: من معتقدم وقتی قرار است قصه جدیدی درباره کسی که شناخته شده نیست، تعریف شود باید هنرپیشه ای را انتخاب کنیم که بتوانیم خوب از او بازی بگیریم و در عین حال شناخته شده نباشد. سارا امیری انتخاب نهایی ما برای بازی در نقش لاله بود.

وی تصریح کرد: اگر تولیدات سینمایی در یک سال 100 فیلم باشد و در هر فیلم یک بازیگر جدید معرفی کنیم، در سال 100 بازیگر جوان به بدنه سینمای ایران اضافه کرده ایم و این هدف مطلوبی است، از همین رو معتقدم سارا امیری از چهره های جدید سینمای ایران است که پس از فیلم "لاله" در سینمای ایران خواهد درخشید.

همچنین شفیع آقامحمدیان مجری طرح پروژه سینمایی لاله درباره حواشی ساخت این فیلم یادآور شد: تمام کسانی‌که از ما انتقاد کرده‌اند برای ما قابل احترام هستند کما اینکه برخی از این انتقادها را پذیرفتیم و برخی دیگر روند تولید فیلم را به حاشیه کشید.

وی به بودجه این فیلم اشاره کرد و افزود: این پروژه سینمایی فراز و نشیب‌های بسیاری داشت. قبل از تورم مالی قرار بود سازمان سینمایی این پروژه را تولید کند. در آن زمان قرار بود 3.5 میلیارد از سوی مرکز گسترش سرمایه‌گذاری شود و مابقی هزینه‌ها را نیک‌نژاد از طریق ارتباطات خود با دنیا تامین کند، اما متاسفانه با حاشیه‌سازی‌هایی که اتفاق افتاد روند تولید فیلم به کندی پیش رفت و این حرف و حدیث‌ها تاثیر بسزایی بر کل پروژه داشت، اما امیدواریم از این پس ارتباط های خود را بار دیگر با دنیا برقرار کنیم.

آقا محمدیان در ادامه درباره بازیگران این فیلم نیز یاداور شد: در روزهای آینده بازیگران غیرایرانی هم به جمع ما خواهند پیوست که به زودی نام آنها را اعلام می‌کنیم.

بر اساس این گزارش؛ قرار است نزدیک به 75 بازیگر در این فیلم حضور داشته باشند و فیلمبرداری این فیلم سینمایی چهار ماه به طول می‌انجامد که این بازیگران در 45 لوکیشن بازی می کنند.

قرار بود برخی از صحنه های اتومبیلرانی در ترکیه و دبی فیلمبرداری شود اما عوامل این فیلم ترجیح دادند برای نشان دادن فضای کاملاً ایرانی پیست آزادی را برای این کار مهیا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار