نام نویسی 40 هزار نفر در طرح کارورزی استان تهران

معاون امور اقتصادی استانداری تهران گفت : تا کنون حدود ۴۰ هزار نفردرطرح کارورزی استان ثبت نام کرده اند که بخش خصوصی می تواند از بین این ثبت نام کنندگان ، افراد مورد نظر خود را انتخاب کند.

کد مطلب: ۶۴۸۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، محمد امامی امین در حاشیه سفر به قرچک و بازدید از تعدادی از کارخانجات شهرک صنعتی و یک مرکز پرورش اسب در این شهرستان، با بیان اینکه سامانه «کارورزی» از سوی وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی به استان ها ابلاغ شده و برش استانی تهران نیز7200 نفر است، افزود : این طرح به بخش خصوصی این امکان را می دهد که افراد آماده به اشتغال را جذب کند.

وی گفت : دولت برای کمک به اشتغال ، تا 18 ماه که دوره کارورزی و آموزشی این افراد است، حدود یک سوم مبلغ حقوق را پرداخت می کند و معافیت های بیمه ای و مالیاتی برای کارفرمایان نیز در پی دارد .

معاون امور افتصادی استانداری تهران ، شهرک صنعتی قرچک را دارای ظرفیتی بسیار عالی توصیف کرد و افزود: با تکمیل فازهای مختلف این شهرک می توان برای هزاران نفر از جوانان و متقاضیان کاردراین شهرستان ،شغل ایجاد کرد .

وی با اشاره به کارخانه در شرف تاسیس تولید پارچه های رومبلی در شهرک صنعتی قرچک، افزود: این کارخانه توانایی ایجاد شغل برای بیش از 1000 نفر و گنجایش تولید بیش از 4 میلیون متر مربع پارچه رو مبلی را دارا است .

امامی امین گفت : این واحد تولیدی اگر با همین قابلیت فعال شود، بخش عمده ای از نیاز بازار داخلی را تامین و از خروج ارز جلوگیری می کند .

معاون استاندار تهران در ادامه به تسهیلات دولت برای ایجاد سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: ما در استان در حال جذب سرمایه گذار هستیم و در این راه موانع و پیچیدگی های اداری را از مسیر سرمایه گذار حذف می کنیم که دراین راستا ، هفته گذشته مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران به طور رسمی و با پتانسیل جدید آغاز به کار کرد .

وی با بیان اینکه فرایند اداری سرمایه گذاری هم اکنون بسیار طولانی است و سرمایه گذار خسته می شودافزود: در این مرکز بیش از 70 درصد اقدامات اداری سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی قابل انجام است و ما در پی این هستیم که پروسه سرمایه گذاری و صدور مجوز در استان تهران را به زیر یک ماه برسانیم .

/خبرنگار:امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار