تولید با کیفیت‌ترین LPG کشور در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی

با کیفیت‌ترین گاز مايع صادراتي (LPG) به‌عنوان محصولی استراتژيك هم‌اکنون در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تولید می‌شود.

کد مطلب: ۶۴۸۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا احمد ولی‌پور؛ سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: بيشينه گوگرد محصول گاز مايع پالايشگاه ششم طبق طراحي كمتر از 10 ppm است كه در عمل كيفيت بسيار عالي یک ppm به‌دست آمده است.

به گفته وی؛ حد مجاز بيشينه گوگرد محصول گاز مايع صادراتي پالایشگاه ششم در طراحی نسبت به پالايشگاه‌هاي پيشين پارس جنوبي بیش از 90 درصد بهبود یافته است.

ولی‌پور در ادامه به سایر ویژگی‌های فازهای 15 و 16 اشاره کرد و گفت: اين پالايشگاه داراي پيشرفته‌ترين واحد بازيافت گوگرد در بين پالايشگاه‌هاي گاز كشور است.

وی افزود: واحد بازيافت گوگرد پالايشگاه ششم علاوه بر 4 خط توليد موازي فرآيند كلاوس پالايشگاه‌هاي پيشين، داراي دو خط موازي فرآيند تغليظ گاز اسيدي (AGE) قبل از فرآيند كلاوس و دو خط موازي فرآيند پيشرفته فرآوري گاز خروجي كلاوس (LTGT) است.

به گفته وی؛در پالايشگاه ششم به كمك فرآيندهاي پيشرفته ياد شده، راندمان بازيافت گوگرد 95/99 درصد بوده که این راندمان در پالايشگاه‌هاي پيشين در طراحي 97 درصد است.

ولی‌پور گفت: هم‌اكنون فرآيندهاي AGE و كلاوس با ظرفيت كامل در حال بهره‌برداري بوده و فرآيند LTGT در دست راه‌اندازي توسط طرح و پيمانكار است.

سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی در ادامه به خلوص اتان تولید این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: محصول اتان اين پالايشگاه با خلوص بسيار بالا (بالاتر از 98 درصد) توليد مي‌شود و در مورد این محصول نیز دارای خلوص بالاتری نسبت به سایر پالايشگاه‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار