نماینده شیراز در گفت و گو با پانا:

دولت دوازدهم مسئولیت مضاعفی نسبت به اجرای سند چشم انداز دارد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه باید براساس تعهد و توانمندی افراد بسته شود و علاوه بر این دولت دوازدهم مسئولیت مضاعفی در قبال اجرای سند چشم انداز دارد زیرا باید به رشد 8 درصدی در اقتصاد دست یابیم .

کد مطلب: ۶۴۷۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد

علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا درباره مشورت رئیس جمهوری با رهبر انقلاب برای انتخاب برخی از وزرا کابینه اظهار کرد: این روش متعارفی است که برخی از وزرای وزارتخانه های حساس کشور با مشورت بزرگان بویژه مقام معظم رهبری انتخاب شود و این امر هیچ اشکالی ندارد. زیرا فردی که قرار است مسئولیت خطیری در کشور داشته باشد باید از همه جهات مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتواند بار مسئولیت را به دوش بکشد.

وی افزود: هرکدام از مقامات بویژه رئیس جمهوری که دسترسی به مقام معظم رهبری داشته باشند تا بتوانند مسائل و موضوعات خود را در قبال مسئولیت کلانی که دارند با ایشان مطرح کنند و از رهنمود های ایشان بهره مند شوند، بسیار رویه پسندیده و قابل قبولی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با مشورت کردن هیچ کس آسیب نمی بیند به خصوص برای کسانی که مسئولیتی سنگین در کشور دارند آنها می تواند با مشورت و نظرخواهی از دیگران درباره پیشبرد اهداف خود و پاسداری از ارزش ها نقش مهمی را ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: نقش مشورتی با دخالت کردن متفاوت است دخالت کردن یعنی اینکه کسی بخواهد برای رئیس جمهوری الزامی در نظر بگیرد که فردی در کابینه باشد یا نباشد اما مشورت یعنی مصلحت ها را در تعیین افراد مشخص کردند که این امر بسیار متعارفی است.

اکبری ادامه داد: بر اساس رویه ای که مقام معظم رهبری دارند رویکرد ایشان حمایت از دولت های منتخب بوده است و اگر هم تذکرات و یا انتقاد هایی به دولت ها داشته اند در قالب همین رویکرد حمایتی مطرح فرموده اند .

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری در زمان انتخابات نوید ها و وعده هایی به مردم داده است اضافه کرد: اگر رئیس جمهوری بخواهد نقش تاریخی خود در قبال مردم و کشور را به درستی ایفا کند باید از افرادی زبده و کار بلد استفاده کنند زیرا علاوه بر این وعده های انتخاباتی بر اساس سند چشم انداز توسعه کشور باید به رشد 8 درصدی در اقتصاد دست یابیم .

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حدود 10سال از تصویب سند چشم انداز توسعه در کشور می گذرد اما نتوانسته ایم به هیچ کدام از اهداف سند چشم انداز توسعه دست یابیم. یعنی کارها بر اساس سند در دولت های گذشته پیش نرفته است و دولت دوازدهم باید در فرصت باقی تلاش مضاعفی برای رسیدن به اهداف آن انجام دهد.

وی یاد آورشد: کابینه باید فارغ از اندیشه ها و نگاه سیاسی بسته شود و افرادی انتخاب شوند که پاکدست، توانمند، دارای دانش، باتجربه و موجه باشند تا بتوانند با چتر حمایتی از همه کسانی که در زیر مجموعه کشور قرار دارند خدمت کنند و کشور را به بهترین اهداف برسانند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار