رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷:

صبح فردا اولین بخش المپیاد کامپیوتر با طرح 3 مسئله برگزار می شود

رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 گفت: صبح یکشنبه اولین بخش مسابقات المپیاد کامپیوتر به میزبانی ایران برگزار می شود که طی آن شرکت کنندگان به سه مسئله پاسخ می دهند.

کد مطلب: ۶۴۷۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

علی شریفی امروز شنبه 7 مرداد 96 در مراسم افتتاحیه المپیاد جهانی کامپیوتر به خبرنگار آموزش و پرورش پانا گفت: آماده سازی مسئله های المپیاد امسال به خوبی پیش رفت و اعضای کمیته علمی بین المللی از روند آن ابراز رضایت کردند.

وی گفت: اولین مسابقه تمرینی صبح امروز برگزار شد تا دانش آموزان شرکت کننده با شرایط و محیط برگزاری امتحان آشنا شوند.

وی در خصوص شروع بخش اصلی مسابقات گفت: ساعت 9 صبح فردا یکشنبه 8 مرداد بخش اول مسابقات برگزار می شود که طی آن هر دانش آموز به سه مسئله پاسخ می دهد که باید آن را هم از بعد نظری و هم بعد عملی حل کند و به صورت یک برنامه در بیاورد.

رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 در خصوص طراحان مسائل المپیاد امسال بیان کرد: هر ساله برندگان مدال های پیشین مسائلی را طرح و برای کمیته علمی میزبان ارسال می کنند. ما از آذر ماه سال گذشته این مسائل را مرور کردیم و از بین 40 مسئله 20 مسئله انتخاب شد و در جلسه کمیته علمی بین المللی که در بهمن ماه 95 برگزار شد 9 مسئله برای این مسابقات برگزیده شد.

شریفی در پایان افزود: بخش دوم مسابقه روز سه شنبه و با 3 مسئله دیگر ادامه خواهد یافت 3 مسئله هم به عنوان ذخیره انتخاب شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار