مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

تئاتر رضوی به یک گفتمان تبدیل شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: امروز انسجام در فرهنگ رضوی توسعه یافته و به یک گفتمان تبدیل شده است.

کد مطلب: ۶۴۷۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، حسین فرخنده ظهر امروز در نشست خبری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، با بیان اینکه از سال ٨٢ جشنواره های فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا(ع) به صورت محدود برگزار می شد، اظهار کرد: خوشبختانه از سال ٨٦ با میزبانی خراسان شمالی از نخستین دور جشنواره سراسری تئاتر رضوی و استمرار در میزبانی از این رویداد در هفت دوره، امروز انسجام در فرهنگ رضوی توسعه یافته و به یک گفتمان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه گفتمان رضوی در حال رشد است و با همکاری اقشار مختلف در همه حوزه ها به ویژه فرهنگی، فراگیر می شود، ادامه داد: جشنواره های فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا(ع) نیاز است و این فرهنگ در استان های خراسان باید روز به روز گسترده تر شود که خوشبختانه در این راستا خراسان شمالی گام های خوبی برداشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با بیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر رضوی از هشتم تا دوازدهم مردادماه در بجنورد برگزار می شود،گفت: رضایتمندی هنرمندان کشوری از مطلوبیت برگزاری جشنواره طی دوره های مختلف در این استان یکی از دلایل واگذاری میزبانی جشنواره تئاتر رضوی به خراسان شمالی بوده است.

فرخنده با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر رضوی در یازده دوره گذشته دستاوردهای خوبی برای هنرمندان و همچنین استان ما داشته است، اظهارکرد: ساخت پلاتو تخصصی تئاتر در بجنورد، بهره مندی هنرمندان استانی از اساتید و داوران مطرح کشوری، معرفی جاذبه های فرهنگی و هنری استان و موفقیت مستمر هنرمندان در جشنواره های ملی و کشوری از جمله دستاوردهای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان بوده است.

این مسئول ارسال ١٣٣ متن به دبیرخانه جشنواره در بخش صحنه ای جشنواره تئاتر رضوی و رشد صد در صدی تعداد ارسال آثار را، از دیگر موفقیت های این برنامه فرهنگی در راستای ایجاد انگیزه برای هنرمندان کشور ذکر کرد .

فرخنده بیان کرد: در مرحله نخست بازبینی و بازخوانی متون ٤٤ اثر و در مرحله نهایی هشت اثر برتر از قم، قزوین، شیراز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز و خوزستان برای رقابت به مرحله نهایی راه یافتند.

وی اضافه کرد: در مجموع ١١ اثر نمایشی در دوازدهمین دوره از جشنواره تئاتر رضوی به روی صحنه می رود که نمایش های بخش مسابقه دوبار اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی نیز اظهار کرد: حسین مسافر آستانه، پیام دهکردی و دکتر سعید اسدی، داوری هشت اثر راه یافته به مرحله نهایی در جشنواره ملی تئاتر رضوی را بر عهده دارند.

ابوالحسن حیدری افزود: در بخش نمایش نامه نویسی نیز ٥٣ اثر از ١٧ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد سه اثر برگزیده به مرحله نهایی راه یافته و نمایش نامه های برگزیده پس از اتمام جشنواره در قالب کتاب به چاپ می رسد.

وی با بیان اینکه ١٥ کمیته در راستای برگزاری جشنواره پیش بینی و فعال شده است، ادامه داد: دو سالن گلشن و شمس از لحاظ فنی و خدماتی آماده میزبانی از میهمانان است و مراسم افتتاحیه این جشنواره فردا ساعت ١٨ در محل امامزاده سید عباس(ع) بجنورد، برگزار می شود.

وی همچنین گفت: نمایش ها در بخش مهمان با عنوان"ضامن" در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شیروان و نمایش "یورت" در مجتمع فرهنگی و هنری نسیم اسفراین در روز سه شنبه ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه و ٢٠ و ٣٠ دقیقه اجرا می شود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار