آیت الله مشکینی با عملکرد خود نشان داد که دین از سیاست جدا نیست

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی در شهرری گفت: آیت الله مشکینی با عملکرد خود نشان داد که دین از سیاست جدا نیست.

کد مطلب: ۶۴۷۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا اشهرستانهای تهران، حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم بزرگداشت آیت الله مشکینی در حرم عبدالعظیم(ع) گفت: آیت الله مشکینی همواره در عمل و سیره سیاسی خود به سیاست الهی مد نظر امام خمینی(ره) معتقد بود و در این راه گام برمی داشت.
وی ادامه داد: آیت الله مشکینی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از یاران مبارز امام خمینی(ره) در نهضت اسلامی محسوب می شد که این راه انواع تبعید، زندان و شکنجه های ساواک را تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز جزو افرادی بود که در هر پستی قرار گرفت همواره مطیع امر ولی فقیه زمان خود بود.
حجت الاسلام تقوی خاطر نشان کرد: آیت الله مشکینی با اینکه خود جزو فقهای بزرگ دین محسوب می شد ولی در مقابل امر ولی فقیه مانند یک مقلد در برابر مرجع تقلید خود با خضوع و فروتنی عمل می کرد.
وی اشاره به خصوصیت تکلیف گرایی در سیاست آیت الله مشکینی نیز اشاره کرد و بیان داشت: آیت الله مشکینی با انگیزه رضایت خداوند هر جا که بر خلاف سیاست امام(ره)، نظام و رهبری بحثی در میان گروه های سیاسی کشور بود ورود می کرد و موضوع اختلاف را شناسایی و مدیریت می نمود.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار