بازیگر تئاتر کشور:

شرط موفقیت در جشنواره تئاتر رضوی پژوهش در حوزه نمایش نامه نویسی است

بازیگر تئاتر کشورمان گفت: شرط موفقیت در جشنواره تئاتر رضوی پژوهش در حوزه نمایش نامه نویسی است.

کد مطلب: ۶۴۶۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ حمیدرضا نعیمی اظهار کرد: جشنواره تئاتر رضوی از برنامه های ملی معتبر فرهنگی در کشور می باشد و هنرمندان باید با پژوهش و تحقیق، آثار در خور شانی را در مورد تنها امامی ارائه دهند که در خاک ایران مدفون است.
وی با بیان اینکه وقتی سراغ چهره های مذهبی می رویم و قرار است اثر هنری خلق شود، باید همگام با اطلاعات از فیلتر ذهن هنرمند بگذریم و از دریچه نگاه هنرمند واقعه دینی را به نظاره بنشینیم، ادامه داد: ارادت جوانان این کشور و به ویژه هنرمندان به امام رضا(ع) بسیار ارزشمند می باشد اما نمایش نامه هایی که نوشته می شود باید با دقت کافی و با تحقیق و مطالعه لازم تهیه شود.
وی جریان تئاتر را راهی پر هزینه، دشوار و پیچیده عنوان کرد و افزود: خوشبختانه هنرمندان خراسان راه خود را پیدا کرده اند و تماشاگران تئاتر با حمایت از جشنواره ها، راه را برای هنر و زنده نگهداشتن تئاترهای دینی و اجتماعی هموار کردند.
بازیگر تئاتر و سینما اضافه کرد: اتفاق خاص در حوزه تئاتر با نگاه خاص مسئولین، ایجاد انگیزه در هنرمند برای انجام مطالعه و پژوهش به ویژه در حوزه نمایش نامه نویسی زمینه ساز ایجاد تحول در این بخش می شود.
وی ضمن اشاره به طی کردن مسیر دشوار تئاتر ایران طی سال های گذشته، تصریح کرد: تئاتر ایران همواره مسیر سختی را طی کرده و در برخی موارد، حرکتش کند شده اما از مسیر خود باز نایستاده و همیشه در فراز و فرود به یاری هنرمندان مسیر پر نشیب خود را طی کرده است.
نعیمی یادآور شد: امروز خوشبختانه تئاتر، ادبیات، سینما و فرهنگ ایران در حال تنفس است و طراوت و جوشش به اصل خود بازگشته که باید یادآور شد این امر به همت مردم حاصل شده است.
وی گفت: تئاتر هویت ایرانی می باشد و اگر زمان و ارزش برای آن گذاشته شود، به سمت تعالی حرکت کرده و با توجه به اینکه جشنواره تئاتر رضوی مزین به نام امام رضا(ع) است، باعث می شود مسایل دینی و اخلاقی مورد کنکاش و تحقیق قرار گیرد و از دریچه نگاه هنرمند آن اثر به مردم عرضه شود.
نعیمی در ادامه سخنان خود از هنرمندانی که در جشنواره تئاتر رضوی شرکت می کنند، خواست آثار خود را بر پایه مستندات علمی به مخاطبان ارائه دهند و پس از اتمام جشنواره، تحقیق و مطالعه برای ارائه آثار برتر در سال آینده را آغاز کنند.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار