باقری بیان کرد؛

تغییر نام یکی از پژوهش‌سراهای تهران به نام مریم میرزاخانی

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در حوزه مهارتی نیروی ماهر وجود ندارد، از تغییر نام پژوهش‌سرایی برای مریم میر‌زاخانی خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۵۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، عباسعلی باقری در مراسم امضای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان ملی فضایی ایران برای ایجاد پژوهش‌سرا در حوزه هوا فضا با اشاره به اسناد بالا دستی در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: باید در بحث تحصیل به اشتغال نیز توجه داشته باشیم و اکنون در سند تحول آموزش و پرورش که در واقع منشور تربیتی آموزش و پرورش و ملاک عمل محسوب شده توجه به رشته‌های مهارتی افزایش یافته است.



وی ادامه داد: در سراسر دنیا این بحث وجود دارد که در کنار مراکز علمی، هنرستان‌ها و دبیرستان‌هایی وجود داشته باشد.



مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: یکی از مشکلات کشورمان مسئله نیروی ماهر در کارها است، در کشور فارغ‌التحصیلان ر‌شته‌های مختلف وجود دارد اما نیروی ماهر و تکنسین نداریم که با کارهای بین بخشی این آموزش و پرورش و مراکز علمی می‌توان این نقیصه را برطرف کرد.



وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی باید توان علمی برای کار و مهارت را داشته باشد، گفت: در آموزش و پرورش فارغ‌التحصیلان رشته‌های کارآمد بیکار نیستند، اما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شاهد افراد بیکار هستیم چرا که در هنرستان‌ها نیروی ماهر تربیت شده اما در رشته‌های دانشگاهی به بعد عملیاتی توجه نمی‌شود.


باقری با بیان اینکه پتانسیل خوبی در کشور و تهران برای پژوهش‌سراها داریم تصریح کرد: پژوهش‌سراها محدودیت مدارس را نداشته و می‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند.



مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: برای افرادی که تمایلی به حضور در هنر‌ستانها ندارند تاثیر گذار است.



وی با اشاره به اینکه در حوزه نانو‌فناوری و موا‌ردی از این قبیل پژوهش‌سراهایی در نظر گرفته شده است، گفت: تاسیس پژوهش‌سراهایی ‌در حوزه هوا و فضا می‌تواند برای علاقه‌مندان به این عرصه کمک کننده باشد.



باقری همچنین از تغییر نام پژوهش‌سرای امید در منطقه 2 تهران به نام مرحوم مریم میر‌زاخانی خبر داد و گفت: این فرآیند فردا به طور رسمی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار