معاون بنیاد ملی نخبگان خبر داد؛

اعطای جایزه جلال آل احمد در دستور کار بنیاد نخبگان/ جمعیت 12 هزارنفری خانواده بنیاد نخبگان

خبرگزاری پانا: معاون بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد: تدوین جایزه جلال آل احمد در حوزه ادبیات در دستور کار بنیاد نخبگان قرار دارد.

کد مطلب: ۶۴۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، حسن حسینی امروز در نشستی خبری در این باره اظهار داشت: اعطای جایزه جلال آل احمر در حوزه ادبیات در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار دارد و هنوز تدوین نهایی نشده است.

12 هزار نفر مشمول حمایت های بنیاد نخبگان قرار می گیرند

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر 12 هزار نفر مشمول حمایت های بنیاد قرار دارند، تصریح کرد: بنیاد نخبگان از طرح شهاب ویژه دانش آموزان ابتدایی تا اساتید برجسته کشور را مورد حمایت خود قرار می دهد.

وی با اعلام اینکه 431 نفر به عنوان دانش آموخته برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار دارند، افزود: از این تعداد 100 نفر در سال جاری مورد حمایت قرار گرفته اند.

حسینی ادامه داد: همچنین حدود 4500 نفر از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد استفاده قرار گرفتند که از این تعداد 1012 نفر در سال جاری مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک هزینه تحصیلی استعدادهای برتر نیز گفت: در کمک هزینه در قالب ماهیانه، اعتبار پژوهشی و سفر به خارج است که 4691 نفر تحت حمایت بنیاد قرار گرفته اند که از این تعداد 800 نفر متعلق به سال جاری بوده است.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: همچنین استادیاران جوان مشمول حمایت بنیاد 432 نفر هستند که 107 نفر در سال جاری به لیست اضافه شده اند.

وی با اشاره به دوره پسا دکتری نیز گفت: حمایت های پسا دکتری نیز از سال گذشته آغاز شد که 90 نفر در سال جاری مورد حمایت بنیاد قرار گرفته اند.

حسینی در ادامه با اشاره به تسهیلات مسکن نیز گفت: تعداد 2316 نفر برای تسهیلات مسکن 50 میلیونی و 80 میلیون تومانی معرفی شده اند که نیمی از این افراد از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند. همچنین 140 نفر نیز از وام ودیعه مسکن به میزان 25 میلیون تومان نیز بهره برده اند.

30 هزار ثبت اختراع در کشور وجود دارد

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه 30 هزار ثبت اختراع در کشور وجود دارد، گفت: البته این میزان مورد تایید بنیاد نیست چرا که بنیاد از کسانی که اختراع خود را در جشنواره های معتبر کشور ارائه می دهند ثبت نام می کند و تعدادی را مورد حمایت قرار می دهد که بر این اساس 1972 نفر از مخترعانی که سطح 3 (تک محصول) هستند از تسهیلات بنیاد استفاده می کنند.

جزئیات اعطای بورس شهید احدی

وی در ادامه سخنان خود درخصوص بورس شهید احدی نیز گفت: این بورس برای دکتری که خارج از وزارت علوم بود و کسانی که افتخارات و پویایی تحصیلی را دارند و مشمول حمایت بنیاد هستند تقاضا کردیم که بدون کنکور وارد دوره دکتری شوند. 600 نفر در سال گذشته ثبت نام کرده اند که 106 نفر انتخاب نهایی شده و به دانشگاه ها معرفی شدند که متاسفانه 20 نفر از آن ها کارشان انجام نشده است.

حسینی خاطرنشان کرد: امسال تعداد 700 نفر برای بورس شهید احدی ثبت نام کرده اند که در حال نهایی کردن لیست افراد برای ارسال به وزارت علوم هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار