توليد 6 ميليون ليوان دمنوش گياهي توسط كارآفرين ملايري

كارآفرين جوان ملايري موفق شده است با توليد 6 ميليون ليوان دمنوش گياهاي زمينه اشتغال 15 نفر را فراهم كند/بسيج سازندگي همدان.

کد مطلب: ۶۴۴۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا همدان ، گیاهان دارویی از جمله زمینه‌هایی است که در صورت توجه مسئولین می‌تواند بستر مناسبی برای کارآفرینی و اشتغال باشد، همایون مرادی از جمله افرادی است که در زمینه کشت گیاهان دارویی و تولید فرآورده های مرتبط با این محصول تجربه دارد.

این کارآفرین موفق ملایری گفت: 10 سال پیش در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شدم و جویای کار بودم، در نهایت با تحقیقات فراوان در مورد کار گیاهان دارویی اطلاعات خوبی به دست آوردم.

همایون مرادی خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی جزء رشته های جدید اقتصادی دنیا محسوب می شود که از ارزآورترین و سودآورترین شغل ها است.

وی اظهار داشت: بعد از اینکه به این نتیجه رسیدم که در زمینه گیاهان دارویی کار کنم، در حدود یک هزار فرم چاپ کردم و بین افراد مختلف توزیع کردم و نظرات آنها را درمورد گیاهان دارویی جمع آوری کردم، 90 درصد افرادی که فرم‌ها را تکمیل کرده بودند نسبت به گیاهان دارویی علاقه نشان داده بودند.

این جوان ملایری در ادامه گفت: برای تحقیق و جمع آوری اطلاعات در مورد گیاهان دارویی حدود 3 سال وقت گذاشتم و در سال 86 با قرض گرفتن، سرمایه اولیه کار را فراهم و یک زمین اجاره کردم و اقدام به کشت گیاهان دارویی کردم.

وی تصریح کرد: در اولین مرحله کارم سود خوبی به دست آوردم، تقریبا 30 درصد سرمایه گذاری خود سود به دست آوردم و این انگیزه‌ای شد تا کار را با شدت و توان بیشتری ادامه بدهم.

مرادی افزود: هم اکنون چرخه تولید دمنوش های گیاهان دارویی را در مجموعه «گیاهواره» انجام می دهیم، این مجموعه شامل تیم های آزمایشگاهی، گیاهان دارویی، کشت، کنترل کیفی، بازاریابی و... است، در مجموع بیش از 15 نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: بیشتر گیاهان دارویی را از طریق برون سپاری تهیه می کنیم، به این معنا که با کشاورزان قرارداد بسته و از آنها می‌خواهیم که گیاه مورد نظر ما را کشت کنند و ما نیز محصول آنها را پیش‌خرید می کنیم.

این کارآفرین موفق خاطرنشان کرد: سال گذشته همه گل های محمدی لازم را از مزرعه های گل محمدی که توسط بسیج سازندگی ایجاد شده بود، تهیه کردیم.

وی گفت: با توجه به اینکه سود تولید دمنوش به مراتب بیشتر از خشک کردن گیاهان دارویی است، مجموعه ما بیشتر در این زمینه فعال بوده و سالانه 5 هزار بسته دمنوش لیوانی که در مجموع 6 میلیون لیوان دمنوش می شود را تولید می کند.

مرادی در مورد بازار فروش محصولاتش ابراز داشت: تمام تولیدات را به تهران می فرستیم و از نظر فروش تولیدات خود هیچ گونه مشکلی نداریم.

وی افزود: عمده مشکل ما در مورد نرخ بالای تسهیلات کارآفرینی است که متاسفانه در این زمینه هیچ کمکی به تولیدکنندگان نمی شود و تا زمانی که مسئولین نخواهند در مورد این مباحث تصمیم گیری کنند مشکلات ما حل نخواهد شد.

این تولید کننده دمنوش های گیاهی تصریح کرد: البته من به بانک ها حق می دهم که نگران بازپرداخت تسهیلات باشند، تا زمانی که ما نتوانیم به بانک تضمین بدهیم که این کارگاه ایجاد شده دارای یک مدیریت قوی است و طرح توجیهی که برایش نوشته شده سودآور است، باید همچنان برای گرفتن تسهیلات با شرایط سخت مواجه باشیم.

وی اظهار داشت: شرکت ما همه فراز و نشیب ها را پشت سر گذاشته و امروز ما در مجموعه ای هستیم که بیش از 10 سال تجربه کاری دارد و حاضر هستیم همین تجربه را به دوستانی که علاقه مند هستند در این زمینه فعالیت کنند انتقال دهیم.

مرادی در ادامه بیان داشت: ما دیگر بحث آزمون و خطا را پشت سر گذاشته ایم و نیاز بازار را می شناسیم و نسبت به نبض بازار اقدام به تولید و فروش محصول می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم که کار تولید را به منازل خانگی برده و خودمان فقط بحث تامین مواد اولیه و فروش تولیدات را انجام دهیم، با برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در این زمینه 12 کارگاه تولید دمنوش های گیاهای در سطح شهرستان ملایر ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار