رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

پیشگیری از تولد 25 هزار کودک معلول در دولت یازدهم

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که توسعه کمی و کیفی مراکز اورژانس اجتماعی در دستور کار این سازمان است، گفت: پیش بینی می‌شود در راستای سیاست‌های دولت از تولد 25 هزار کودک معلول پیشگیری شود.

کد مطلب: ۶۴۴۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، دکتر«انوشیروان محسنی پندبی» در مراسم افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان تفت، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش برای مانع شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها، توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی و تلاش برای همکاری های بین بخشی به عنوان راهبردهای جدی سازمان بهزیستی کل کشور قرار گرفته است.

وی با بیان این که استان یزد در بحث غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج از جمله استان‌های پیشرو در کشور است، افزود: در دولت یازدهم سالانه از تولد 25 هزار کودک معلول پیشگیری شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: اقدامات پیشگیری به طور منسجم و با کارشناسی‌های دقیق علمی در سطح استان های کشور در حال انجام است،.

محسنی در سال 94 بیش از چهار هزار نفر با مداخله مراکز اورژانس اجتماعی از خودکشی نجات پیدا کردند، خاطرنشان کرد: این آمار در سال گذشته به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه 23 مرتبه نام سازمان بهزیستی با وظایف و تعهدات مختلف قید شده که نشان دهنده حساسیت و اهمیت وظایف محوله به این سازمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار