معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش اردبیل در گفت و گو با پانا:

۹ هزار دانش‌آموز حافظ قرآن در اردبیل تربیت شد

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: تاکنون ۹ هزار دانش‌آموز حافظ قرآن در این استان تربیت شده است.

کد مطلب: ۶۴۴۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

مصطفی کافی راد در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهارداشت: این تعداد حافظان نیم جزء، یک جزء، سه جزء، شش جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن را شامل می‌شوند .

وی با بیان اینکه ۱۶ درصد از دانش‌آموزان و چهار درصد از فرهنگیان استان حافظ قرآن هستند، اضافه کرد: به منظور توسعه و ترویج برنامه‌های قرآنی ۹ مرکز قرآنی نیز دایر شده است.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان از راه‌اندازی ۳۵ مدرسه قرآنی که اغلب آنها هیئت‌امنایی هستند، خبردادو اضافه کرد: دراین مدارس علاوه براجرای مراسم انس با قرآن، شبی با قرآن و مسابقات قرآنی، برنامه های ویژه ای تحت عنوان استعدادیابی و پرورش نخبگان قرآنی با مشارکت نهادهای فرهنگی به مرحله اجرا در می آید.

کافی راد با اشاره به برگزاری موفقیت آموز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور به حضور دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز برتر قرآنی از 33 استان در این رقابت‌ها اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار