معجزه گفتگوی صمیمانه در استحکام زندگی مشترک رافراموش نکنید

استفاده از کلمات و جملات مناسب در تعاملات زوجین باعث استحکام روابط زوجین و عاشقانه تر شدن زندگی مشترک خواهد شد.

کد مطلب: ۶۴۴۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ وجیهه مشهدی نبی روانشناس و مشاور خانواده اظهار کرد: یکی از روش‌های بیان احساسات و عشق نسبت به همسر، بیان کلمات و جملات محبت آمیز و عاشقانه در گفتار با شریک زندگی‌ است که نباید نقش این کلمات را در تقویت صمیمیت کمرنگ دانست.

وی افزود: استفاده از کلمات تایید کننده، به معنای ابراز رضایت از رفتار و گفتار طرف مقابل است و این کار به دو شکل تایید مستقیم آن رفتار و یا غیر مستقیم که به صورت بازگو کردن نکات مثبت فرد است، انجام می شود.

مشهدی نبی ادامه داد: استفاده از کلمات عاشقانه مانند جمله دوستت دارم و همچنین بکارگیری کلمات دلگرم کننده که به خصوص در هنگام سختی ها و مشکلات بکار رود می تواند باعث افزایش امید و اعتماد به نفس شخص شود.

این روانشناس خانواده خاطر نشان کرد: هرگز نسبت به همسر خود حتی به شوخی نیز کلمات تحقیر کننده را بکار نبرید به خصوص در جمع دیگران، زیرا موجب شکسته شدن غرور و شخصیت او خواهد شد و ممکن است تا سالیان طولانی نیز آن را بخاطر بسپارد.

وی با بیان اینکه گفتگو با یک مكالمه طولانی, هنری است كه گاهی اوقات با جر و بحث‏های بیهوده قطع می‏شود، تصریح کرد: همان گونه كه ارتباط میان زوجین مهم‏ترین اساس زندگی است، مشاجره و بکارگیری کلمات ناشایست و توهین آمیز نیز عامل تخریب آن است.

مشهدی نبی در پایان، با تاکید بر اینکه گفت‏گویی كه پایان خوشی دارد را نشانه صمیمیت دانست،گفت: در این شرایط هر یک از طرفین، خواسته دیگری را می‌داند و از این كه آزادانه صحبت کرده، منظور یكدیگر را بفهمند و از کلمات محبت آمیز استفاده کنند، لذت می‏ برند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار