فعالیت کارگاه های آموزشی حجاب و عفاف در پایگاه های تابستانی البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: کارگاه های آموزشی حجاب و عفاف در پایگاه های تابستانی این استان فعال شد.

کد مطلب: ۶۴۴۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز ، مسعود مهران نیا افزود: این کارگاه ها به منظور اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف، عرضه محصولات فرهنگی و تلاش برای حفظ کانون خانواده ایرانی این نمایشگاه ها در کانون های فرهنگی - تربیتی و پایگاه های تابستانی فعال شدند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی حجاب و عفاف با محور صیانت از حریم خانواده ، اظهار کرد: در این کارگاه ها ،کارشناسان در زمینه تهاجم فرهنگی و مشکلاتی که در این زمینه بر سر راه نوجوانان و جوانان وجود دارد نکات مهمی را یادآوری می کنند.
وی بیان کرد: کارگاه های عفاف و حجاب برای دانش آموزان و والدین برای آشنایی بیشتر آنان با فلسفه حجاب و پیامدهای مثبت آن در جامعه به ویژه در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ردیف فعالیت های آموزشی - تربتی پایگاه های تابستانی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در این اقدام فرهنگی مخاطبان کارگاه های آموزشی با فرهنگ و تاثیر مطالعه کتاب از طریق معرفی کتاب های منتشره در خصوص حجاب و عفاف و همچنین شرکت در مسابقه های کتابخوانی نیز آشنایی پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه حفظ اساس خانواده یکی از دغدغه های اصلی در جامعه امروزی به شمار می رود، یاد آور شد: در هفته حجاب و عفاف نیز با ارائه برنامه های فرهنگی در قالب ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین جامعه هدف به تحکیم خانواده کمک کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: به مناسبت هفته حجاب و عفاف 20 نمایشگاه حجاب و عفاف در کانون های فرهنگی - تربیتی و پایگاه های تابستانی در این استان برپا شد.
مهران نیا بیان کرد: به مناسبت هفته حجاب و عفاف نشست های حلقه صالحین نیز در البرز برگزار شد که کارشناسان در زمینه مد،لباس و پوشش مناسب اسلامی و جذب جوانان به الگوهای فرهنگی اسلامی و ایرانی برای دانش آموزان و خانواده ها سخن گفتند.
وی از تهیه و نصب بنر، برپایی نمایشگاه کتاب با رویکرد عفاف وحجاب به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برگزاری مسابقه کتابخوانی - فرهنگی و هنری ، توزیع تراکت های ویژه عفاف وحجاب در پایگاه های تابستانی، نشست های عفاف و حجاب بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در حلقه صالحین به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در هفته عفاف و حجاب در استان البرز یاد کرد.
مهران نیا افزود: در این هفته از بانوان شاغل در اداره های آموزش و پرورش البرز با هدف ترویج پوشش برتر اسلامی تجلیل شد.
در تابستان 96 حدود 500 پایگاه تابستانی ویژه دانش آموزان در مدارس و کانون های فرهنگی - تربیتی استان البرز فعال شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار