باید از هرگونه تبعیض در زمینه جذب فرزندان شهدا و جانبازان جلوگیری شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:باید از هرگونه تبعیض در زمینه جذب فرزندان شهدا و جانبازان این استان در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری و اعتدال و انصاف به طور کامل رعایت شود.

کد مطلب: ۶۴۴۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه وبویراحمد، مجید محنایی روز سه شنبه در نشست شورای امور ایثارگران این استان در یاسوج اظهار داشت: 480 نفر از جامعه ایثارگری این استان شامل فرزندان شهدا و جانبازان در دولت تدبیر و امید در دستگاه های اجرایی استان جذب شدند.

وی افزود که کهگیلویه و بویراحمد در زمینه خدمات رسانی به جامعه ایثارگری جزء استان‌های پیشتاز کشور بوده و تاکنون نیز اقدام‌های ارزنده‌ای توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در این راستا انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با حمایت‌های جدی دولت تدبیر و امید و پیگیری مسئولان اجرایی این استان شرایط لازم برای ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگری استان فراهم شده و مشکل یا کمبود خاصی در این زمینه وجود ندارد.
محنایی عنوان کرد که جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد به ویژه افراد شاغل در دستگاه‌های اجرایی آشنایی چندانی با قوانین و مقررات مربوط به خود نداشته و به همین دلیل نیز حق و حقوقشان را به طور لازم مطالبه نمی‌کنند.
وی ابراز داشت: باید این‌گونه امور مهم به طور گسترده‌تری برای جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد تبیین، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که مدیران اجرایی این استان باید در زمینه اجرای قوانین و مقررات مربوط به جامعه ایثارگری جسارت، شهامت و تدبیر بیشتری داشته باشند.
محنایی اظهار داشت: پرداخت 30 درصدی شهریه دانشگاه جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان کشور و کهگیلویه و بویراحمد از مهر سال جاری توسط دولت آغاز می‌شود.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران نیز گفت که 23 هزار و 700 مورد سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در چهار سال اخیر توسط مسئولان اجرایی، ائمه جمعه، فرمانداران و بخشداران استان در قالب طرح «سپاس» انجام شده است.
سید محمود داربام اظهار داشت: حدود 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در این مدت به جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی افزود که 114 گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم ساماندهی شده و علاوه بر آن مقاوم سازی گلزار شهدای یاسوج پایان یافته و عملیات نماسازی آن نیز به زودی آغاز می‌شود.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران با اشاره به وجود 528 گلزار شهدا در استان، بیان کرد: 412 مورد از این تعداد تاکنون ساماندهی شده و 116 مورد نیز ساماندهی نشده است.
داربام عنوان کرد که یک هزار و 400 یادواره شهدا در چهار سال اخیر توسط سپاه فتح، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این استان برگزار شده است.
وی ابراز داشت: ابتدای سال 1395 تاکنون حدود 43 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ارائه خدمات پرستاری در منزل به 470 جانباز کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یکهزار و 880 شهید، افزون بر 9 هزار جانباز و بیش از 700 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار