دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در گفت و گو با پانا:

قانون احزاب و جرم سیاسی مورد بازنگری قرار گیرد

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش اقدامات انجام گرفته در حوزه احزاب از سوی دولت یازدهم را خوب ارزیابی کرده و گفت: امیدوار هستیم که در دولت دوازدهم شاهد این باشیم که احزاب بتوانند از همه حقوق قانونی که در چارچوب اساسنامه های تایید شده و رسمی شان است، استفاده کنند.

کد مطلب: ۶۴۴۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا، برخوردهای وزارت کشور به عنوان متولی امور احزاب را در دولت یازدهم، مثبت دانست و عنوان کرد: احزاب این فرصت را پیدا کردند بدون نگرانی فعالیت های خود را پیگیری کنند. وزیر کشور و معاونین سیاسی برخوردهای اصولی با احزاب داشتند، نشست هایی با دبیران کل و احزاب شناسنامه دار کشور ترتیب دادند، حرف های احزاب را شنیدند و نقطه نظرهای خودشان را در ارتباط با این مسئله بیان کردند که نقطه نظرها عموما مثبت بود.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با یاد آوری تعطیلی خانه احزاب در دولت گذشته، خاطر نشان کرد: احیای فعالیت های خانه احزاب ایران که خانه صنفی احزاب کشور است، در این دوره صورت گرفت. مصائب زیادی برای این خانه به وجود آورده و آن را به تعطیلی کشانده بودند. در این دوره خانه احزاب احیاء شده و فعالانه برنامه های خودش را پیگیری می کند.

راکعی با ابراز امیدواری از این که در دولت دوازدهم احزاب بتوانند از همه حقوق قانونی خود با نظارت وزارت کشور استفاده کنند، تاکید کرد: یکی از اقدامات مهمی که صورت گرفته حضور دو ناظر در کمیسیون ماده 10 احزاب کشور، از احزاب استانی و ملی است که در این دولت کلید خورده است. این حضور اگر چه نظارتی است و حق رای ندارند اما گام مهمی است.

نماینده ادوار مجلس با انتقاد از قانون احزاب و جرم سیاسی، متذکر شد: انتظار می رود قانون احزاب و جرم سیاسی با نظر خود احزاب و کارشناسی جدی کارشناسان وزارت کشور مورد بازنگری قرار گیرد و مشکلات فعلی برطرف شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر ضرورت پرداخت یارانه به احزاب، تصریح کرد: تا وقتی که احزاب و تحزب در کشور جایگاه خودشان را پیدا کنند و نهادینه شوند باید کمک های دولتی وجود داشته باشند. انتظار می رود که پرداخت یارانه به احزاب احیا شود، امیدوارم در این دوره به احزاب کمک شود چرا که این نوع کمک ها برای ادامه حیات سیاسی احزاب لازم است.

راکعی در خصوص تعامل احزاب و دولت با مهم دانستن نقش احزاب در استمرار جو آرام سیاسی، تقویت این نقش را موجب روی کار آمدن دولت های پاسخگو به ملت عنوان کرد و گفت: احزاب به اندازه وزنی که در کشور دارند باید حتما سهم و نقش خودشان را در شورای های شهر و روستا، مجلس و کابینه ها داشته باشند. احزاب در کشور ما نسبت به جوامع پیشرفته و توسعه یافته، جوان هستند ولی خوشبختانه تلاش می کنند بتوانند از آن نقشی که واقعا باید ایفا کنند با تلاش خودشان و حمایت دولت و دیگر نهادها برخوردار بشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار