واعظی:

هرهفته سه هزار کانال غیر اخلاقی مسدود می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش های مستمر برای پاک سازی و سالم سازی فضای مجازی اشاره کرد و از مسدود شدن سه هزار کانال غیراخلاقی در هر هفته خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۳۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، «محمود واعظی» روز یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه های همراه اول در شبکه ملی اطلاعات و در جمع خبرنگاران افزود: تعدادی از این کانال ها برای رسیدگی بیشتر به قوه قضاییه معرفی شده اند.
عضو هیات دولت یازدهم مسدود شدن این کانال ها را در راستای پاک سازی فضای مجازی دانست و گفت: در خواست های مردمی برای داشتن فضای سالم مجازی سبب شد اقدام های لازم صورت گیرد تا مردم بتوانند از این فضا بدون دغدغه استفاده کنند
واعظی افزود: اعتقاد داریم حتی کانال هایی که خشونت را در میان جوانان رواج می دهند نیز باید مسدود شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش ها برای افزایش امنیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اکنون سیم کارت انارستان طراحی شده که فضایی امن برای جوانان و کودکان فراهم کرده است.
وی از تلاش بخش های مختلف برای افزایش امنیت شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: مرکز ملی فضای مجازی ، نیروی انتظامی وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات در این زمینه گام های خوبی برداشته اند.
واعظی بر امن بودن شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و افزود: امنیت در این شبکه باید به گونه ای باشد که هکر های خارجی نتوانند آسیب وارد کنند.
وزیر ارتباطات شبکه ملی اطلاعات را زیر ساختی داخلی بدون نیاز به سرمایه گذاری خارجی دانست و بیان کرد: شبکه به گونه ای طراحی شده که اگر اتفاق خارجی رخ داد بتواند خود را اداره کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار