مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی در گفت و گو با پانا:

آموزش تفکیک زباله به دانش آموزان درمدارس رایکی ازاولویت های مهم دانست

مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی گفت: آموزش به دانش آموزان در مدارس را یکی از اولویت های مهم سازمان دانست و گفت: در این راستا در برخی مدارس شیروان و بجنورد آموزش های لازم جهت استفاده از کیسه های پارچه ای به دانش آموزان داده شده است و اولویت اصلی نیز آموزش به دانش آموزان دختر به عنوان مادران آینده خواهد بود.

کد مطلب: ۶۴۳۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

روح الله عظیمی در گفتگو با خبرنگار پانا ، اظهار کرد: تاکنون 25 هزار خانوار در سطح استان برای تفکیک زباله از مبدا آموزش چهره به چهره دیدند

عظیمی ، درراستای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا 10 هزار خانوار در بجنورد و 15 هزار خانوار در شیروان به صورت مستقیم و چهره به چهره آموزش های لازم را فرا گرفتند و کدهای شهروندی به تمامی آنان تحویل داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر تفکیک زباله از مبدا در سطح دو شهر شیروان و بجنورد انجام می شود و سعی ما بر این است که تا پایان سال جاری شهر اسفراین را نیز زیر پوشش این طرح قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه 130 تن زبالع در بجنورد تولید می شود، اظهار کرد: روزانه 500 تن زباله تر و خشک در سطح استان تولید می شود که سرانه هر نفر در تولید زباله در استان 650 گرم است که این سرانه تولید در بجنورد برای هر نفر 619 گرم است.

عظیمی با بیان اینکه در شهرستان بجنورد، 600 هزار کیسه زباله روزانه مصرف می شود، تصریح کرد: این رقم برای شهرستان بجنورد رقم خوبی نیست و باید فرهنگ سازی لازم دراین زمینه انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار