آغاز عملیات لاینینگ کانالهای آبرسانی3و4 پایاب سد شهید کاظمی ملکان

طرح احداث و لاینینگ و بتنی کردن کانال های 3و 4 ملکان با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مسئولین استانی و شهرستانی شروع شد.

کد مطلب: ۶۴۲۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در مراسم آغاز عملیات لاینینگ کانال های آبرسانی 3و 4 پایاب سد شهید کاظمی شهرستان ملکان با بیان اینکه خوشبختانه از سال 93 کشورمان از لحاظ تولید گندم به مرزخودکفایی رسیده و نیازی به واردات آن نیست افزود: این خودکفایی با تلاش شبانه روزی کشاورزان و مشوق ها و تسهیلات اعطایی وزارت جهاد کشاورزی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه امسال 200 هزار تن آرد به خارج از کشور صادر شده است اظهار کرد: در حالی که قیمت هر کیلوگرم گندم در خارج از کشور معادل 8 هزار تا 9 هزار ریال است، دولت گندم را به صورت تضمینی و یارانه دار از کشاورزان به قیمت بالاتر خریداری می کند.

آقائی با بیان اینکه سال گذشته 150هزار میلیارد ریال از بابت خرید گندم به کشاورزان پول پرداخت شده است اضافه کرد: در کنار کارهای حمایتی از گندم کاران و خرید تضمینی، 600 هزار تن بذر اصلاح شده نیز در بین کشاورزان توزیع شده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس همچنین از واگذاری ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان خبرداد و افزود: هیچ محدویتی در این زمینه وجود ندارد و کشاورزان می توانند با بهره برداری از تسهیلات بانکی تا 80 درصد قیمت ماشین آلات هر نوع آن را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه دولت برای حمایت از توسعه سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی امسال ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است افزود: اعتبارات سرمایه بانک کشاورزی با اتخاذ سیاست های حمایتی دولت از بخش کشاورزی طی چهار سال گذشته ۵۰ هزار میلیاردریال افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با بیان اینکه صادرات گندم نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از افتخارات دولت تدبیر و امید بوده‌ است گفت: تا به حال ۲۰۰هزارتن آرد گندم از کشورصادر شده و 2.5 میلیون تن ظرفیت صادرات این محصول وجود دارد.

طول کانال این طرح 6850 متر بوده که 380 هکتار از اراضی زراعی و باغی روستاهای مهماندار و تپه اسماعیل آباد را تحت پوشش قرار می دهد. مقطع کانال ذوزنقه ای و پوشش کانال بتنی و هزینه طرح 19400 میلیون ریال برآورد گردیده که از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه تامین خواهد شد. آب مورد نیاز این طرح از شبکه زرینه رود که از سد مخزنی شهید کاظمی بوکان منشعب می شود تامین خواهد شد.

حدود 95 کیلومتر کانال 3 و 4 از شبکه آبیاری دشت ملکان نیاز به بهسازی دارد که اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال مورد نیاز می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار