هفدهمین مدرسه خیر ساز مرند در ۶ کلاس درس کلنگ زنی شد;

نیاز به بازسازی و مقاوم سازی 1135 مدرسه شهرستان مرند

مدیر آموزش و پرورش مرند گفت: علیرغم تلاشهای صورت گرفته در جذب مشارکتهای خیرین در امر مدرسه سازی ، از مجموع یک هزار و 464 کلاس درس 329 کلاس درس مستحکم بوده و 704 کلاس درس باید تخریب و بازسازی و بقیه نیازمند مقاوم سازی است.

کد مطلب: ۶۴۲۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، کلنگ مدرسه 6کلاسه استثنایی فرشتگان معصومه به عنوان هفدهمین مدرسه خیرساز، توسط خیر نیکوکار حاجیه خانم اعظم حاج ملاعیسی د رمحل مدرسه استثنایی امید مرند به زمین زده شد .

طاهر علمی در این مراسم ضمن ابلاغ سلام گرم مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت :منطقه مرند در سایه تلاشهای معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش و همکارانش، در جذب مساعدت خیرین مدرسه ساز،بیشترین سهم را در بین مناطق و نواحی استان به خود اختصاص داده است .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان در ادامه افزود : آمار و ارقامها نشان می دهد میزان اعتباراتی که توسط خیرین مدرسه ساز درشهرستان مرندهزینه شده است بیش از چهاربرابر اعتباراتی است که از محل اعتبارات دولتی در این زمینه هزینه شده است و این نشان از عزم جدی خیرین مدرسه ساز این شهرستان در ورود به این عرصه بوده است .

این مقام مسئول کار خیرین را به کاری شبیه معجزه تعبیرنمود و گفت :خیرین مانند حضرت موسی (ع) در روی زمین معجزه می کنند موسی با عصای خود معجزه می کرد و خیرین بابذل مال و سرمایه زندگی خودشان کاری معجزه آسا انجام می دهند .

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز در این آیین با بیان اینکه تقدیر از خیرین در قالب کلمات و واژه ها نمی گنجد و ما فقط می توانیم بگوییم :خیرین ارجمند "متشکریم" از خیرین مدرسه ساز تقدیر و تمجید نمود .

علیار راستگو در ادامه گفت : ورود پرشور خیرین در امر مدرسه سازی در شهرستان مرند نشان از جذب اعتماد این عزیزان از سوی حاکمیت و مجموعه مسئولین و مدیران شهرستان در این زمینه است .

وی از اختصاص دوپروژه به آموزش و پرورش در سال جدید (مدرسه روستای عریان تپه-منطقه خیام ) و کلنگ زنی مدرسه 6کلاسه در کوی علی اباد در آینده نزدیک خبرداد .

در ابتدای این آیین کلنگ زنی پیری معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش مرند،ضمن ارج نهادن به حضور خیرین مدرسه ساز در شهرستان مرند گفت : مدرسه 6کلاسه استثنایی فرشتگان معصومه هفدهمین مدرسه خیرساز شهرستان، مرند می باشد که توسط خیر مدرسه ساز حاجیه خانم اعظم حاج ملاعیسی در محل مدرسه استثنایی احداث می گردد .

معراج پیری خاطر نشان کرد : این چهارمین مدرسه است که توسط این خیر نیکوکار در سطح شهرستان مرند کلنگ زنی و احداث می گردد .

وی افزود : حاجیه خانم اعظم ملا عیسی یک مدرسه 12کلاسه به نام امام رضا(ع) در مرند،یک مدرسه 6کلاسه به نام کیان در بخش یامچی،تکمیل احداث مدرسه خیرساز مردمی امام رضا(ع) یامچی و مدرسه 6کلاسه استثنایی فرشتگان معصومه کلنگزنی و احداث می نماید .

مدیر آموزش و پرورش مرند تصریح کرد: مجموع اعتبارات هزینه شده توسط خیرین مدرسه ساز در قالب هفده مدرسه و 150کلاس درس،240میلیارد ریال می باشد که 2مدرسه از این تعداد به بهره برداری رسیده و بقیه تا پایان سال 96مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مرند در ادامه افزود : علاوه بر مدارس هفده گانه خیرساز شهرستان مرند،تعداد 4مدرسه نیز از محل اعتبارات دولتی در محل شهرک میلاد،بناب مرند ،روستای باروج احداث گردیده که چهارمین مدرسه نیز در هفته دولت در روستای یالقوزآغاج به بهره برداری خواهد رسید .

پیری در ادامه افزود: علیرغم تلاشهای صورت گرفته در جذب مشارکتهای خیرین در امر مدرسه سازی ، از مجموع 1464کلاس درس 329 کلاس درس مستحکم بوده و 704 کلاس درس باید تخریب و بازسازی و بقیه نیازمند مقاوم سازی است و این نیاز به عزم جدی برای ورود بیشتر خیرین به این عرصه را می طلبد .

وی در ادامه به گوشه هایی از موفقیتهای کسب شده در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی اشاره نمود و گفت : امسال در صد رشد میانگین نمرات نهایی 2/28درصد بوده است .

این مقام مسئول تاکید کرد : در مسابقات فرهنگی و هنری به صورت دوسال متوالی رتبه اول استان را کسب کرده ایم و امسال نیز 19نفر از دانش آموزان این شهرستان در مسابقات فرهنگی و هنری و قرآن و عترت رتبه اول استان را کسب نموده و به مرحله کشوری این مسابقات راه یافته اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار