نجات يك زن و دو مرد جوان از يك قدمي مرگ در نیشابور

با احساس مسئوليت و اقدام سريع پليس و نيروهاي امدادي يك زن و دو مرد جوان كه قصد داشتند به زندگي خود پايان دهند فرصتي دوباره براي جبران اشتباه هاي گذشته خود پيدا كردند.

کد مطلب: ۶۴۲۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: ساعت يك بامداد روز پنجشنبه 22 تیرماه كاربر مركز مانيتورينگ فوريت هاي پليسي 110 شهرستان نيشابور از طريق دوربين هاي كنترلي زن جواني را مشاهده كرد كه روي پل تقاطع امام رضا(ع) نيشابور ايستاده و حركات و رفتار مشكوكي دارد .
«بهمن اميري مقدم» افزود: افسر پليس كه متوجه شده بود اين زن قصد دارد به زندگي خود پايان دهد بلافاصله از طريق شبكه بي سيم هماهنگي هاي لازم را با كلانتري 13 نيشابور به عمل آورد.
وي گفت: در پي اين گزارش مختاري، فرماندهي انتظامي شهرستان نيشابور نيز دستورات لازم را براي پي گيري سريع موضوع صادر كرد و سرهنگ احمد بوژاني هدايت تيم گشتي كلانتري 13 اين شهرستان را برعهده گرفت.
وي اظهار داشت: ماموران انتظامي در کمتر از سه دقيقه خود را به محل رساندند و افسر وظيفه شناس پليس پس از 20 دقيقه مذاكره و گفتگو با زن 30 ساله كه به خاطر اعتياد شوهرش سابقه يك شكست عاطفي در زندگي خود داشته و از افسردگي روحي و رواني رنج مي برده است او را متقاعد كرد كه تصميم عجولانه و اشتباهي گرفته است.
اين زن به زندگي بازگشت واقدامات مددكاري اجتماعي پليس براي ريشه يابي مشكلات و و مدد به زن جوان ادامه دارد.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي همچنين به اقدام سريع و به موقع عوامل پليس نجاتگران سازمان خدمات ايمني و آتش نشاني مشهد در دو اقدام مشابه اشاره كرد و گفت: مردي جوان كه به مواد مخدر اعتياد داشت و همچنين مردي ميان سال از مشكلات خانوادگي با همسرش قصد خودكشي داشتند را نيز با مذاكره و گفتگوهاي موثر و همچنين اقدام سريع و حرفه اي خود به زندگي بازگرداندند.
فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي تاكيد كرد: مطالعه علمي و كارشناسي مشكلات افرادي كه به چنين مرحله اي از زندگي مي رسند مي تواند سرمشق خوبي براي مفاد آموزشي و هشداري در نهادهاي مختلف اجتماعي و پرورشي به خصوص نهاد خانواده در ايفاي نقش فرزند پروري صحيح و اصولي چه از نظر تربيتي و مذهبي باشد و اين ضرورتي است كه همه دستگاه ها و سازمان موظف هستند به خاطر احقاق حقوق شهروندي به آن توجه ويژه اي داشته باشند.
اميري مقدم گفت: مشكلات ديگري نيز ممكن است در سر راه افراد وجود داشته باشد كه البته نحوه رويارويي با مشكلات، هدف گذاري در مسير زندگي و انتخاب راه حل مناسب براي مشكلات مهارتي است كه شهروندان مي توانند از طريق خدمات تخصصي مشاوره اي و مددكاري اجتماعي به آن دست يابند و در اين رابطه مركز مشاوره آرامش پليس خراسان رضوي و كارشناسان مجرب دواير اجتماعي كلانتري هاي مشهد نيز آماده ارايه خدمات تخصصی مشاوره اي رايگان به شهروندان عزيز هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار