تابستان؛ فراغت از مدرسه و فصل مشاغل موقت برای دانش آموزان

معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه رضویه گفت: در رضویه خانواده ها به دلیل بضاعت مالی کم در تابستان فرزندانشان را به شغل های موقت برای کسب درآمد مشغول می کنند.

کد مطلب: ۶۴۲۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

حسن باقرزاده، در گفت و گو با پانا اظهار کرد: متأسفانه ما امکان برگزاری کلاس های تابستانی و پوشش حداکثری دانش آموزان را به دلایل اینکه منطقه رضویه وسعتی به بزرگی ۱۴۰کیلومتر داشته و تعدد و پراکندگی روستایی زیادی دارد همچنین کمترین جمعیت شعر نشین را هم شهرک رضویه دارد. عدم تمایل خانواده ها برای استفاده دانش آموزان از این کلاسها و فرستادن فرزندانشان به مشاغل موقت برای کسب درآمد،دارا نمی باشد. در شهر رضویه برنامه های اوقات فراغت توسط کانون فرهنگی فجر و پژوهش سرا برگزار می شود، کلاسهای فرهنگی هنریوبخش کلاسهای قرآنی توسط دارالقرآن امام رضا برگزار می شود، ضمنا در روستاها ی تپه سلام وجیم آباد نیز کلاسهای اوقات فراغت ورزشی برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه اکثر دانش آموزان مستعد ما در خانواده های ضعیف و کم برخوردار به سر می برند، گفت: ما علاوه بر کشف این گونه استعداد ها توسط مربیان فرهنگی،هنری،قرآنی و ورزشی برای آن ها علاوه بر برگزاری کلاسهای مهارتی در زمینه هایی که استعداد دارند،در طول سال تحصیلی نیز با برگزاری کلاسها و کارگاههای تخصصی و آموزشی به منظور شکوفایی استعدادهایشان اقدام شده است و با شرکت دادن آنان در مسابقات مختلف و حمایت و تشویق سعی داشتیم تا برای سایر دانش آموزان هم ایجاد انگیزه کنیم. وی در ادامه افزود: کلاسهای تابستانی برای دانش آموزان بی بضاعت ویا تحت پوشش کمیته امداد با حداقل شهریه یا اکثر بصورت رایگان برگزار می گردد.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه رضویه گفت: با توجه با اینکه منطقه رضویه فقط کانون فرهنگی دخترانه فجر را دارد ولی سعی شده بخش دانش آموزان پسران راهم پوشش‌ دهد واین کار برای دومین سال متوالی در حال انجام است. در بخش کلاسهای فرهنگی ومهارتی بیشتر دختران استقبال نموده اند و در بخش رشته هایپسران بیش تر علاقمند بودند. در بخش قرآنی نیز تقریبا حالت تعادل در شرکتشان وجود دارد.

باقرزاده درخواستی از دیگر ارگان ها داشت: در بحث اوقات فراغت تنها آموزش و پرورش را نباید مسئول و متولی دانست در حالیکه آموزش و پرورش بودجه ای برایبرگزاری کلاسهای اوقات فراغت ندارد و مربیان واساتیدی که از خود بدنه آموزش و پرورش در این کلاسها مشغول هستند با حداقل دستمزد یا بعضا رایگان خدمت می کنند، در باب اوقات فراغت باید سایر دستگاهها مانند شهرداریها،کانون پرورش فکری،اوقاف و...با حضور پررنگ تر در کنار آموزش و پرورش نقش موثر تری ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار