رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات :

مهمترین و حیاتی ترین مسئله در سند تحول بنیادین ، بحث نیروی انسانی است

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: مهمترین و حیاتی ترین مسئله در سند تحول بنیادین ، بحث نیروی انسانی است.

کد مطلب: ۶۴۲۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، اسفندیار چهاربند در نشست مدیران مدارس منطقه با موضوع ساماندهی نیروی انسانی اظهارکرد: خوشبختانه در ایام انتخابات نام سند تحول بنیادین به عنوان یک سند ملی و مورد وفاق همه ی گروه ها مطرح شد که این خود یک فرصت مناسب برای اجرایی کردن سند تحول است .
وی یکی از موضوعات مهم در سند تحول را موضوع نیروی انسانی دانست که در این سند بر جذب ، آماده سازی، نگهداشت و بکارگیری نیروی انسانی(ساماندهی) تاکید ویژه شده است اما ما همه توان خود را روی ساماندهی گذاشته ایم و از جذب غفلت کرده ایم .

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که سند تحول ما در حال حاضر به واسطه کمبود نیروی انسانی در معرض یک تهدید جدی است ، گفت: از نظر من مهم ترین و حیاتی ترین مسئله در سند تحول بحث نیروی انسانی است و هر بحثی غیر از آن انحرافی و حاشیه ای است . بنابراین باید تمام توان و تمرکز خود را در اجرای سند تحول به تامین نیروی انسانی اختصاص دهیم .

رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات افزود : آموزش و پرورش در خصوص تامین نیروی انسانی در حالت بحران قرار داردکه باید برای آن تدبیر مناسب صورت بگیرد .

وی اظهارداشت : آموزش و پرورش دارای بانک اطلاعات نیروی انسانی بسیار گسترده ای است که از این نظر از مهم ترین دستگاه های دارای بانک اطلاعات موثر در کشور است ولی متاسفانه از این اطلاعات به خوبی برای برنامه ریزی استفاده نشده است .

چهاربند نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش را به پنج گروه معلمان ، گروه مدیریت، گروه کیفیت بخشی ، گروه سرایه دار و خدمتگزار و گروه اداری تقسیم کرد و گفت: در سال تحصیلی 96-95 در مجموع در دوره ابتدایی 68 درصد در دوره متوسطه اول 84 درصد در دوره متوسطه دوم 99 درصد در هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش 79 درصد در اردو گاه ها ، پژوهش سراها و ... 55 درصد و در بخش اداری 86 درصد نیازها را تامین کرده ایم. که مجموعا 79 درصد نیاز ما بوده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت : امروز باید همه دلسوزان آموزش و پرورش بحث نیروی انسانی را پی گیری کنند و به آن به عنوان بحران ملی بنگرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار