امام جمعه نیشابور:

عمران مساجد قطعا عمران و آبادانی فرهنگ در مسجد است

عمران مساجد قطعا عمران و آبادانی فرهنگ در مسجد است و شما که امورات فرهنگی مسجد را پیگیری می کنید از مصادیق برجسته آیه مبارک سوره توبه قرآن کریم هستید.

کد مطلب: ۶۴۱۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگا پانا از خراسان رضوی، امام جمعه نیشابور در گردهمایی کانونهای فرهنگی وهنری مساجد این شهرستان اظهارکرد: عمران مساجد قطعا عمران و آبادانی فرهنگ در مسجد است و شما که امورات فرهنگی مسجد را پیگیری می کنید از مصادیق برجسته آیه مبارک سوره توبه قرآن کریم هستید.

حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی گفت: مسجد چند تا ضلع یا نماد در آن جلوه دارد و هر کدام هم معنای خاص خودش را دارد که برجسته ترین نماد مسجد محراب مسجد است که راه را به ما نشان میدهد یعنی راه الی الله و اینکه کار ما باید در راه رسیدن به خدا باشد .

وی خاطرنشان کرد:محراب یعنی سنگرحرب و جنگ با هواها ی نفسانی وشیاطین به خصوص آمریکا ودشمنان وبا هر کسی که بر سر راه ال الله بایستد باید جنگید.

یعقوبی یادآورشد:راه خدا بدون مبارزه نم یشود چون خدا در چندین مورد در کتاب خود فرموده که من دشمن دارم پس وقتی ما میخواهیم به سوی الی الله حرکت کنیم باید مصلح حرکت کنیم ما باید مرد مبارزه باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی نیشابور تاکیدکرد:در کار فرهنگی باید فکر ما این باشد که این کار ما در راستای مبارزه با دشمن و پیشبرد الی الله و مبارزه با موانع این مسیر باشد .

وی عنوان کرد:نماد دوم مسجد منبر است یعنی محل تعلیم و تعلم و بصیرت و دانش افزایی یعنی درس دادن و حدیث خواندن و کسی که می خواهد با دشمن مبارزه کند باید خودش بصیرت داشته باشد و کارش در مسجد بصیرت افزایی باشد.

امام جمعه نیشابور افزود:نماد سوم نماز جماعت ی است عنی به ما یاد می دهد که این راه خداست و در مبارزه با دشمن باید باهم جمع باشیم .

حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی اذعان کرد:باید با شعار وحدت ،محبت و برادری پیش برویم و هر چیزی که موجب تفرقه در مسجد و کانون می شود دوری بجویند و محور کار شما باید چیزی باشد که مردم را به هم نزدیک می کند و نماد وحدت است.

این مقام مذهبی تایید کرد:نقش ما در محله این است که بچه هایی که در خانه از اختلاف خانوادگی و بین پدر و مادر رنج می برند به آنها نزدیک شویم و آنها را جذب کنیم و پرورش دهیم ما باید در مساجد استعداد ها را شناسایی و پرورش دهیم و هر مسجد یک لیست استعداد یابی بچه های محله را داشته باشیم .

امام جمعه نیشابور تصریح کرد:مسجد باید محل شناسایی استعداد های مسجد باشد هر کس به هر رشته ای که علاقه مند است باید در کانون استعداد یابی شود و آنها را پرورش دهیم که وظیفه اصلی کانون و مسجد تربیت نیروهای انقلابی برای اینده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار