معاون وزیر نفت خبر داد

پیشی گرفتن ایران در صادرات گاز از قطر تا ۴ سال آینده

معاون وزیر نفت ایران گفت: حجم گاز قابل صدور ایران تا سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳۶۳ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید که بالاتر از رقمی است که قطر صادر می کند.

کد مطلب: ۶۴۱۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از رویترز، معاون وزیر نفت ایران گفت، ایران بعد از لغو تحریم ها، شاهد افزایش سریع تولید و صادرات گاز طبیعی خواهد بود. وی افزود، قراردادهای اخیر با شرکت های بین المللی نشان می دهد که آنها معتقدند تحریم ها باز نخواهند گشت.

امیرحسین زمانی نیا، معاون امور تجاری و بین الملل وزیر نفت ایران گفت، تولید گاز ایران تا پایان سال از 800 میلیون متر مکعب فعلی به یک میلیارد متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

وی افزود، حجم گاز قابل صدور ایران تا سال 2021 میلادی به 363 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید که بالاتر از رقمی است که قطر، به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز جهان صادر می کند.

شرکت فرانسوی توتال اوایل ماه جاری میلادی قراردادی با ایران برای افزایش ظرفیت تولید گاز این کشور از میدان عظیم پارس جنوبی به امضا رساند.

توتال با 50.1 درصد سهم بزرگترین اوپراتور این پروژه است و شرکت های سی ان پی سی چین و شرکت پتروپارس ایران به ترتیب 30 و 19.9 درصد این پروژه را در اختیار دارند.

این قرارداد اولین قرارداد یک شرکت بزرگ انرژی اروپایی با ایران از زمان لغو تحریم ها در ژانویه 2016 به شمار می رود.

زمانی نیا در کنفرانسی در استانبول گفت: «با قراردادهایی که هفته گذشته با شرکت چینی، شرکت توتال و شرکت ایرانی به امضا رسید، این مسئله یک علامت بسیار خوب است که نشان می دهد برآورد شرکت های نفتی بین المللی این است که بازگشت تحریم ها اگر غیر ممکن نباشد، بسیار بعید است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار