زیرساخت های لازم برای دسترسی آزاد به اطلاعات درهمدان فراهم می‌شود

رئیس دفتر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استان همدان گفت: انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از اقدامات مهم دولت است که با ایجاد زیرساخت های لازم در استان همدان اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۶۴۱۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، احسان شهابی در جلسه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که با حضور مدیران کل حوزه استاندار، حراست، بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی، دفتر برنامه ریزی نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات، امنیتی و انتظامی، امور اداری و مالی و امور شهری استانداری برگزار شد، افزود: مردم حق دارند به اطلاعات دسترسی داشته باشند و دولت در این زمینه با مردم صادق است.

وی عنوان کرد: انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از اقدامات بسیار مهم و ارزشمند دولت است که با ایجاد زیرساخت های لازم در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری همدان ادامه داد: وزارت کشور بر ایجاد دفاتر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و حرکت استانداری ها در این مسیر تاکیدات بسیار دارد و سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیز رونمایی شده است.

شهابی عنوان کرد: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال 88 به تصویب رسیده اما متأسفانه اجرای قانون تا سال 92 به تعویق افتاده و با شروع به کار دولت تدبیر و امید، سه آیین‌نامه اجرایی در خصوص قانون مذکور تدوین و تصویب شده و در سال 94 نیز جلسات کمیسیون آن تشکیل شده است.

رئیس دفتر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استان همدان اظهار داشت: هدف اصلی از دسترسی آزاد به اطلاعات نوعی مقابله با فساد و شفافیت و تقویت مردم‌سالاری دینی، سرمایه اجتماعی و انسجام داخلی است.

شهابی با یادآوری راه اندازی دولت الکترونیک تا چهار هفته دیگر گفت: با این اقدام شفافیت بیشتری نسبت به اطلاعات صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: محدودیت‌هایی چون اطلاعات شخصی، حریم خصوصی، اطلاعات طبقه بندی شده و موارد امنیتی برای دسترسی اطلاعات وجود دارد و براساس قانون، اطلاعات باید به کسانی ارائه شود که با آن اطلاعات ارتباط داشته باشد.

مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری همدان ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه مدیریت ارشد و مجموعه دستگاه های اجرایی در حوزه شفافیت، سلامت اداری، همدان از فعال ترین استان های کشور در این حوزه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار