همدان استان‌ برتر در افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق است

مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: استان همدان پس از یک دهه توانست آمار ازدواج را 10 درصد افزایش و آمار طلاق را 6 درصد کاهش دهد.

کد مطلب: ۶۴۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان ، ناصر صبحی در سلسله نشست‌های خانه جوانان همدان با موضوع «جوانان، فضای مجازی و ازدواج» با بیان اینکه همدان از استان‌های پیشرو در راه‌اندازی خانه جوانان است، اظهار کرد: استان همدان پس از یک دهه توانست آمار ازدواج را 10 درصد افزایش و آمار طلاق را 6 درصد کاهش دهد.
وی با بیان اینکه در کمیسیون اجتماعی مجلس لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان مورد تصویب قرار گرفت، افزود: ایجاد وزارت ورزش و جوانان یک اشتباه استراتژیک بود که دوباره با آغاز به کار دولت دوازدهم به سامان خواهد رسید و سازمان ملی جوانان تشکیل خواهد شد.
مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه از نظر روانشناسی انسان ابتدا باید بتواند حس مسئولیت‌پذیری را در خود ایجاد کند، تصریح کرد: نمی‌توان برای افرادی که بحران هویت دارد، تکلیف جدید تعریف کرد.
وی با بیان اینکه اکثر مشکلات جوانان به دوران نوجوانی بازمی‌گردد، ادامه داد: پاسخ به سئوالات هویتی زمان می‌برد، اما وقتی پاسخ این سئوالات داده شود، هویت شکل می‌گیرد اما زمان رسیدن به این هویت می‌تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند.
صبحی با اشاره به اینکه والدین در زمان تشکیل این هویت باید مدارا کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه نه در خانواده، محله و نه در مدرسه آموزش لازم داده نمی‌شود وبا هویت‌های زودرس و یا دیررس وارد دوره جوانی می‌شویم.
وی با بیان اینکه معتقدیم مرد و زن یکدیگر را کامل می‌کنند و تضادی در کار نیست، گفت: فردی که به سن جوانی رسیده اما به صمیمیت نرسیده و به فکر ازدواج نیفتد، طبیعی نیست.
مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه وقتی جوان به فکر ازدواج است، یک اتفاق طبیعی است، اظهار کرد: اما برخی از اوقات این حس را سرکوب می‌کنند و بر آن بند می‌زنند که باعث اختلال می‌شود.
وی با بیان اینکه جوانان را باید به موقع یاری کرد، افزود: هدف اصلی زندگی رسیدن به آرامش است و برای رسیدن به این هدف باید همسری با عاطفه و علاقه انتخاب کرد.
صبحی تصریح کرد: برخی دختران و پسران بدون شناخت ازدواج می‌کنند و به دنبال رسیدن به مدینه فاضله هم هستند، اما وقتی به آن نمی‌رسند شروع به زیر سئوال بردن ازدواج و جنس مخالف می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف ازدواج حفظ بقاست، ادامه داد: نیاز دیگر عشق و نیاز سوم قدرت است به طوری که بین دختر و پسر باید جایگاه خود را مشخص کند.
مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دو نکته تکریم و احترام و جایگاه باید مورد توجه در طول زندگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در جامعه ما پدر و مادر بالاترین جایگاه را دارد و وقتی ازدواج صورت می‌گیرد، همسر نیز در این این جایگاه قرار می‌گیرد.
وی گفت: در زمان مجردی افراد مهمترین فرد زندگی افراد پدر و مادر بوده اما وقتی ازدواج رخ می‌دهد این شخص همسر است.
صبحی با بیان اینکه برخی از افراد به این درجه از رشد نرسیده است، اظهار کرد: نیازهای دیگر انسان، آزادی و تفریح است که باید نسبت به آن‌ها آگاهانه برخورد کرد.
وی با اشاره به اینکه آزادی عمل در زمان مجردی و متأهلی متفاوت است، افزود: در زمان ازدواج افراد در مسائل مختلف دیگران اظهار نظر می‌کنند که این درست نیست.
مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان فضای مجازی موقعیت را به فرصت تبدیل کرده، تصریح کرد: اما وقتی موقعیت به تهدید تبدیل شود، این خطرناک است.
وی با بیان اینکه با فضای مجازی دنیای خصوصی ما با دنیایی عمومی مخلوط می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته از بین یک‌هزار و 200 خانواده تحقیق صورت گرفته که 70 درصد اعلام کردند تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفتند.
صبحی با اشاره به اینکه میزان استفاده از اینترنت بیش از سه ساعت در روز است، خاطرنشان کرد: این آمار برای برخی از افراد به بیش از پنج ساعت می‌رسد.
وی با بیان اینکه فضای مجازی روابط اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: یکی از مهمترین مشکلات فضای مجازی ایجاد تهدید در فضای خصوصی انسان‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار