مدیرکل استاندارد استان اردبیل خبرداد :

فعالیت ۱۶ آزمایشگاه استاندارد در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۱۶ آزمایشگاه استاندارد در استان اردبیل فعال است.

کد مطلب: ۶۴۱۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، هاشم علایی با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها در حوزه صنایع غذایی، اوزان و مقیاس‌ها، ساختمانی و معدنی، شیمیایی، شناسایی گوهرهای رنگی، صنایع سلولزی، پلیمری و کالیبراسیون در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: عملکرد این آزمایشگاه‌ها به صورت ادواری و در طول سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد .

مدیرکل استاندارد استان تأکید کرد: در سه‌ماهه امسال درخواست تمدید صلاحیت سه آزمایشگاه همکار استان در زمینه مصالح ساختمانی و عیارسنجی مصنوعات طلا در کمیته فنی تائید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار موردبررسی قرار گرفت و با توجه به نظر این کمیته رأی به تمدید گواهی‌نامه آن‌ها داده شد .

علایی افزود: در طول سه‌ماهه نخست امسال یک مورد آزمایشگاه همکار در زمینه بازرسی و آزمون دوره‌ای سیلندرهای فولادی بدون درز نیز تائید صلاحیت شده است .

وی با اشاره به اینکه بازنگری تمام گواهینامه‌های آزمایشگاه‌های همکار تائید صلاحیت شده، در دستور کار کارشناسان این اداره کل قرار دارد، افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۲ مورد بازدید فنی از آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی، انجام شده است .

علایی اظهار کرد: به منظور نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده در استان، هرگونه افزایش دامنه فعالیت‌های آزمایشگاهی نیز موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی، نسبت به تمدید گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه‌ها اقدام می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار