افتتاح دو مرکز سی تی اسکن تامین اجتماعی در استان تهران

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران از آغاز به کار دو مرکز سی تی اسکن به مناسبت فرارسیدن هفته تامین اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۱۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، محمد تقی خسروانی مقدم در این رابطه گفت: طرح هتلینگ بیمارستان های امام رضا (ع)در اسلامشهر، 12 بهمن در شهر قدس و 15 خرداد در ورامین رونمایی می شود .

وی ارتقای طرح هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی را از برنامه های اولویت دار این سازمان در سال های 95 و 96 برشمرد و افزود : بر همین اساس این طرح که برای اجرای آن 27 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و تاکنون در بیمارستان های لبافی نژاد ، شهید معیری و شهریار اجرایی شده و قرار است در سال 96 در بیمارستان های آیت الله کاشانی، لواسانی، اسلامشهر، فیاض بخش و شریعت رضوی اجرا شود .

خسروانی مقدم رونمایی از تلفن چهار شماره ای 1420 را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته تامین اجتماعی دانست و گفت : از این پس بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند با استفاده از این شماره تلفن همه مشکلات درمانی و بیمه ای خود را با کارشناسان ذیربط بصورت مستقیم مطرح کنند .

مدیرکل درمان تامین اجتماعی حذف دفترچه های بیمه را در بیمارستان های ملکی این سازمان بسیار با ارزش و مهم توصیف کرد و افزود: بررسی های آماری نشان می دهد این رویکرد نقش بسزایی در افزایش تکریم ارباب رجوع داشته است .

وی با بیان اینکه برخی از بیمه شدگان دفترچه های درمانی خود را به افراد غیر واگذار می کردند این رویه را بسیار نامطلوب دانست و تاکید کرد : حذف دفترچه ها مانع از ادامه این روند شده است .

دانش معاون درمان تامین اجتماعی استان تهران هم در این نشست با اشاره به اینکه این اداره کل دارای 1680 تخت بیمارستانی فعال است، تعداد بیمه شدگانی را که در سال 95 به مراکز درمانی و بیمارستان های تامین اجتماعی این استان مراجعه و از خدمات عمومی ، تخصصی و دندانپزشکی استفاده کرده اند 9 میلیون و 600 هزار نفر برشمرد و گفت : از این تعداد 130 هزار نفر در بیمارستان های ملکی نیز بستری شده اند .

وی گفت : اداره درمان تامین اجتماعی هم اکنون با 8 هزار و 215 مطب ، ازمایشگاه ، رادیولوژی و داروخانه طرف قرارداد است .

کریمی معاون اداری ومالی درمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم با بیان اینکه این اداره کل در بخش درمان مستقیم بالغ بر 1000 میلیارد تومان و در بخش درمان غیرمستقیم 3 هزار و 200 میلیارد تومان در سال 95 هزینه کرده و از افزایش 15 تا 20 درصدی این میزان هزینه ها در سال 96 خبر داد و گفت : این اداره کل بابت دارو و مصرفی پزشکی 155 میلیارد تومان در حوزه درمان مستقیم هزینه کرده است .

وی هزینه های مربوط به پزشکان را در درمان غیرمستقیم 67 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : علاوه براین تامین اجتماعی استان تهران در این حوزه در بیمارستان های طرف قرارداد 2 هزار و 353 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

/خبرنگار :سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار