رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

وجود آثار تاریخی و فرهنگی، کاشان را متمایز کرده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وجود خانه های تاریخی و میراث فرهنگی خاص مثل تپه سیلک و شهر زیر زمینی نوش آباد مجموعه منحصر به فردی است که کاشان را متمایز می کند.

کد مطلب: ۶۴۱۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کاشان ، زهراحمدی در دیدار از آثار تاریخی کاشان اظهار کرد: حفاظت آثار ، مرمت آثار و احیای خانه های تاریخی جز ظرفیت هایی است که می تواند کاشان را به قطب گردشگری تبدیل کند و درخواست ما این است که بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم تا کاشان تبدیل به مقصد گردشگری شود.

وی تصریح کرد: در منطقه کویر، نوع ساخت، تکنولوژی ساخت و مصالح مورد استفاده باعث ایجاد یک همزیستی مسالمت آمیز بین انسان و طبیعت شده است.

و ی افزود: اقلیم کاشان هم مثل اقلیم یزد است که آثار خاص آن در نوع زندگی کمک کرده است که مردم در عین محدودیتهایی که داشتند این زیست خود را در طول تاریخ به طور ممتد ادامه پیدا بدهند و بناهای واجد اثر و خاص تاریخی و فرهنگی را ایجاد کنند و کاشان نیز این وِیژگی را دارد.

وی تاکید کرد: ما بر احیای صنایع دستی خاص منطقه فرهنگی کاشان در کنار احیا و مرمت خانه های تاریخی تمرکز می کنیم تا کاشان بتواند یکی از قطب های خوب گردشگری کشور باشد.

احمدی گفت: بعد از ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی،پرونده های زیادی به فراخور ارزیابی یونسکو در فهرست ثبت داریم که از جمله آنها اورامان، محور شهر ساسانی، جنگلهای ارسباران می باشد.

بازدید از خانه تاریخی بروجردی، کارگاه هنرهای سنتی، باغ فین و شهر زیر زمینی نوش آباداز برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان این سازمان به شهرستان کاشان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار