حیا موجب تحکیم نظام خانواده می شود

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: حجب و حیا عامل احترام نظام خانواده است و حیا برای بانوان و آقایان مصونیت بوده و ازدواج های موفقی نیز بوجود می آورد.

کد مطلب: ۶۴۰۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کرمانشاه، آیت الله حسن ممدوحی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بحث حجاب و عفاف برای بشریت یک جنبه فطری و ذاتی داشته و یک جنبه سماوی، آسمانی و شریعتی دارد.

وی با اشاره به اینکه بی حجابی از جانب شیطان است، افزود: استفاده از لباس پوشیده و با حیایی دستور خداوند متعال است و شیطان با وسوسه زمینه بی حجابی و بی عفتی را به وجود می آورد.

آیت الله ممدوحی، با بیان اینکه نباید برای لذات دنیوی دستورات دین را زیر پا گذاشت، اظهار کرد: باید به جهان دیگر نیز فکر کرد و بخاطر چند روز زندگی در دنیا، دین را تحت تأثیر تبلیغات ضد فرهنگی شیطان صفتان غرب قرار نداد.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حیا را موجب تحکیم نظام خانواده دانست و ابراز کرد: همین حجب و حیا عامل احترام در نظام خانواده است و حیا برای بانوان و آقایان مصونیت بوده و ازدواج های موفقی نیز به وجود می آورد.

به گفته وی بی حیایی یکی از راه های نفوذ شیطان است و ملت مسلمان باید با تقویت ایمان خود راه ورود شیطان را ببندند و اجازه ندهند شیطان بر قلبشان مسلط شود.

آیت الله ممدوحی، مطرح کرد: باید سیره اهل بیت(علیهم السلام) را در باب حفظ عفاف و حجاب الگوی خویش قرار داد همان گونه که یکی از دلایل قیام امام حسین(علیه السلام) برای مبارزه با فساد و تبعیض بود.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان سخنانش با اشاره به اینکه مهم ترین تهاجم فرهنگی غرب ترویج بی حجابی و بدحجابی در کشور است، تاکید کرد: اسلام با آزادی مخالف نیست بلکه با بی عفتی مخالف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار