فرماندار اهر خبر داد:

برگزاری مانور اطفاء حریق جنگل‌ها با مشارکت ۵ استان ‌در ارسباران

فرماندار اهر از برگزاری مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع با حضور تیم‌های مدیریت بحران پنج استان شمال غرب کشور در این شهرستان و منطقه ارسباران خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۰۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی ، سید محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع در شهرستان اهر‌ اظهار کرد: مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع این بار به میزبانی آذربایجان شرقی و شهرستان اهر و ارسباران با حضور تیم‌های مدیریت بحران و مسئولان ذی‌ربط استان‌های همدان، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان برگزار می‌شود .

فرماندار اهر بابیان این‌که این مانور تنها در دو استان کشور و با مشارکت 11 استان برگزار خواهد شد، افزود: آذربایجان شرقی در این راستا به‌عنوان استان معین انتخاب‌شده و 5 استان شمال غرب کشور نیز در این مانور مشارکت می‌کنند و شهرستان اهر در این جهت به‌عنوان پایلوت انتخاب‌شده که فرماندهی بحران در این مانور بر‌عهده فرماندار خواهد بود .

وی مقابله با آتش‌سوزی و اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع را یکی از اهداف برگزاری این مانور دانست، تأکید کرد: معاونین عمرانی، مدیران کل مدیریت بحران و مدیران کل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان‌های همدان، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان نیز در این مانور حضور یافته و ارزیابی می‌کنند .

عابدی بابیان اینکه متأسفانه هر ساله شاهد آتش‌سوزی در اغلب جنگل‌ها و مراتع در استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم و مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع به‌منظور آمادگی نیروهای مدیریت بحران برگزار می‌شود، اضافه کرد: یکی دیگر از اهدافی که در این مانور آن دنبال می‌کنیم این است که نقاط ضعف و قوت شناسایی شود تا سایر استان‌ها و شهرستان‌ها که دارای جنگل و مراتع هستند از تجربیات این مانور استفاده کنند .

فرماندار اهر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم طبق هماهنگی‌هایی صورت گرفته در بین دستگاه‌ها پنج استان و آذربایجان شرقی شاهد برگزاری بدون نقص و ایراد مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع در شهرستان اهر باشیم و حدود 200 نفر از تیم‌های مدیریت بحران استان‌ها در این مانور حضور می‌یابند و با توجه به اینکه فرماندهی مدیریت بحران در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است در این مانور نیز فرماندهی عملیات بر عهده بنده خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار