در روز ادبیات کودک و نوجوان:

مراسم بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی برگزار شد

مراسم بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان ​و نوجوانان و فراگیر شماره یک بیرجند برگزارشد

کد مطلب: ۶۴۰۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان جنوبی ، معصومه کاظمی مربی مسئول مرکز یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم گفت : ۱۸تیرماه در پی درگذشت استاد مهدی آذر یزدی ،روز ادبیات کودک‌ونوجوان نام گرفته است . از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فراگیر شماره یک بیرجند با اجرای برنامه های گوناگون قبیل قصه گویی ،سرود وشعر خوانی با شاعران کودک و نوجوان آشنا شدند .

کاظمی افزود : ادبیات کودک و نوجوان متناسب شده با روحیات ،ویژگی و نیازهای کودکان چرا که در گذشته ادبیات کودک و نوجوان راپایین تر از سطح ادبیات بزرگسال میدانستند اما امروزه این نگاه به ادبیات کودک و نوجوان تغییر پیدا کرده است .

کاظمی هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی اعضا با شاعران کودک و نوجوان و میزان اعتماد به نفس کودکان دانست.

کاظمی در رابطه با فراگیر بودن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجنددارای سه مرکز است و‌دربین این مراکز تنها مرکز فراگیر ییرجند ،مرکز شماره یک می باشد . که در آن اعضای فراگیر جسمی _ حرکتی ، به بیش از ۳۵ نفر می رسند .

وی ادامه داد : این مراکز دراردیبهشت ماه سال ۹۵ ۱۳توسط مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقای حاجیان زاده فراگیر شد .

در ادامه مراسم بزرگداشت​ مهدی آذر یزدی اکبری مربی ادبی مرکزشماره یک بیرجند هم گفت: ادبیات کودک ونوجوان در گذشته به اشعاری با موضوع کودکان اصلاق می شد چنان چه که در مکتب خانه ها و مدارس گذشته داستان هایی از گلستان ، قابوس نامه و کتابهای کهن که به نحوی موضوع آن به کودکان مربوط بودنندمورد تدریس قرار گرفته می شد اما با ظهور افراد شاخص ادبیات کودک و نوجوان از جمله صبحی مهتدی ، مهدی آذر یزدی ، پروین دولت آبادی ، جبار باغچه بان و.. . جای خود را پیدا کردو به صورت امروزی شکل گرفت .‌

در این برنامه اعضاشعر هایی را از کتاب های شاعران کودک و نوجوان به صورت خلاق به اجرا در آوردند .

این مراسم با بیش از ۸۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار