مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبرداد:

اعطای بورسیه تحصیلی به بومیان نخبه جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از اعطای بورسیه تحصیلی به بومیان نخبه جزیره قشم خبر داد و اظهار کرد: اعتقاد داریم باید نیروهای متخصص جهت همکاری در سازمان منطقه آزاد تربیت شوند و بهترین راه را در اعطای بورسیه تحصیلی دیده شده است .

کد مطلب: ۶۴۰۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا حمیدرضا مومنی در نشست خبری گفت: در این راستا طبق برنامه ۵۰ نفر با سازمان همکاری خواهند کرد و در طرح مذکور سالیانه ۱۰ نفر مدنظر قرار می‌گیرند. در این راستا شورای بورس نیز تشکیل شده است و به تازگی ۱۰ نفر با سازمان فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان این که منطقه آزاد قشم هاب انرژی در حوزه نفت و گاز و انرژی خواهد بود، گفت: منطقه آزاد قشم به عنوان قطب تولید ماهی در قفس تبدیل خواهد شد و تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۸۴ هزار تن ماهی در قفس تولید شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۲۰۰۰ هکتار زمین در غرب جزیره برای پرورش میگو اختصاص یافته است و در حال حاضر نیز ۲۵۰ هکتار زمین جهت پرورش میگو وجود دارد. در منطقه آزاد قشم در هر هکتار هفت تن میگو تولید می‌شود و این رقم دو برابر میانگین کشوری که معادل سه تا ۳.۵ تن میگوست.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، پیش بینی می‌شود با روش‌های جدیدی که مدنظر قرار گیرد ۱۲ تا ۱۵ تن درهر هکتار تولید شود که این اقدام با مشارکت بخش خصوصی مدنظر قرار خواهد گرفت و سازمان منطقه آزاد به عنوان مرجع حاکمیتی در طرح ورود خواهد کرد.

مومنی همچنین از در دستور کار قرار گرفتن کشت گلخانه‌ای در منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: ۲۷۰ هکتار زمین برای کشت گلخانه‌ای لحاظ شده و باید در حوزه کشاورزی با تخصص و کار کارشناسی ورود کرد.

وی با بیان این‌که باید باید اتفاقات را به صورت درست برای افکار عمومی منتقل کنیم و نباید حرف غیرکاشناسی نزنیم، اظهار کرد: دو ماه قبل در حضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری و شورای عالی مناطق آزاد جلسه‌ای برگزار و مقرر شد کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت پل خلیج‌فارس تشکیل شود.

وی با تاکید بر این‌که این پروژه یک پروژه ملی است یادآور شد:‌ بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کمیته مذکور با حضور سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه، وزارت دارایی، منطقه آزاد قشم، محیط زیست و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تشکیل و مقرر شده هر چه در این کمیته مصوب شود مصوبه دولت بوده و لازم الاجراست.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم یادآور شد: سه شنبه هفته آینده کمیته مذکور درباره پل خلیج فارس تصمیم گیری کرده و تکلیف آنرا مشخص می کند.

مومنی با بیان اینکه تا کنون در این پروژه 220 میلیارد تومان هزینه شده و پیشرفت فیزیکی پل 17.5 درصد است، گفت: برای اجرای این پروژه یک میلیارد دلار منابع مالی مورد نیاز است.

مومنی سهم ما در حوزه بانکرینگ خلیج فارس 6.5 درصد است، اظهار کرد: امسال سعی می کنیم 200 هزار تن ظرفیت بانکرینگ را در جزیره قشم فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار