کلاهی که فکر شما را می خواند

شرکتی در آمریکا مشغول ساخت گجتی پوشیدنی برای برقراری ارتباط میان انسان ها به وسیله افکارشان است. این گجت در حقیقت کلاهی است که در آن ال سی دی های کوچک و ردیاب های دمای بدن قرار دارند.

کد مطلب: ۶۴۰۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، شرکت Openwater مشغول ساخت یک گجت پوشیدنی است که می توان با کمک آن تصاویری واضح و با جزییات از بخش های مختلف مغز یا داخل بدن انسان ثبت کرد. این گجت در حقیقت یک کلاه اسکی مجهز به حسگرهای دمای بدن و ال سی دی های کوچک است که با نور مادون قرمز روشن می شوند. چنین دستگاهی می تواند داخل بدن انسان را برای وجود تومور یا خونریزی یا رگ های بهم چسبیده جستجو کند.

این فناوری پتانسیل زیادی برای ردیابی بیماری های مختلف دارد اما هدف نهایی شرکت استفاده از آن برای برقراری ارتباط با کمک تفکر است. شرکت مذکور قصد دارد تا ۸ سال دیگر این محصول را تولید کند.

دکتر مری لو جپسی یکی از مدیران ارشد سابق گوگ این شرکت را در ۲۰۱۶ افتتاح کرده است. جپسن در این باره می گوید: من به طور کلی متوجه شدم چطور شیوه کارکرد ماشین ام آر آی(دستگاهی با چند میلیون دلار قیمت) را در یک گجت پوشیدنی مانند کلاه اسکی اجرا کنم.

این درحالی است که اکنون دستگاه های ام آر ای می توانند افکار فرد را بخوانند. دستگاه های ام آر آی با استفاده از حوزه مغناطیسی و امواج رادیویی از اعضای بدن انسان تصویربرداری می کنند اما فناوری «اوپن واتر» از نورمادون قرمز برای اسکن کردن بدن یا مغز استفاده می کند.

ال سی دی های کوچک دارای پیکسل هایی ریزی هستند که می توانند تصاویر هولوگرافیک را بازسازی کنند. همچنین ردیاب های دمای بدن نیز سبب می شوند وضوح تصاویر ایجاد شده با اسکن های ام آر آی برابری کند.

این فناوری می تواند حتی آپلود، دانلود افکار را انجام دهد. علاوه بر آن قابلیت تقویت خاطرات و احساسات افراد را به صورت غیرتهاجمی دارد.

به گفته شرکت تولید کننده سال آتی چند نمونه محدود از این گجت تولید می شود.

جپسن می گوید: این گجت سرعت بیشتری به نوآوری می دهد. به عنوان مثال فیلمسازان می توانند رویاهای خود را به وسیله آن دانلود کنند و طراحان نیز می توانند افکار خود را پس از دانلود به یک چاپگر سه بعدی ارسال کنند.

منبع: اتاق خبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار