مسئول کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکای صنعت برق درگفت وگو با پانا:

نظام رگولاتوری بانک مرکزی از ایجاد موسسات مالی غیرمجاز جلوگیری کند

مسئول کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکای صنعت برق گفت: نظام رگولاتوری و پایش بانک مرکزی باید از ایجاد و تاسیس موسسات مالی و اعتباری فاقد وجهه اقتصادی جلوگیری کند و نباید وقتی مشکل به وجود آمد با هزینه بسیار بالاتر به جنگ آن رفت .

کد مطلب: ۶۴۰۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا صالحی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص خطر ورشکستگی بانکها گفت:بانکها از طریق حساب سازی هایی که در شرکت های زیرمجموعه خود انجام داده اند این نگرانی را به وجود آورده اند که مشکلاتی ایجاد شود .

وی افزود:بدیهی است که بانکها از فعالیت های بانکداری خود فاصله گرفته اند و مداخلاتی در اقتصاد دارند که اگر از آن جلوگیری نشود می تواند خطرات بسیاری را برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد .

عضو هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان صنعت برق بیان کرد: بانکهای کشور وضعیت بسیار نابسامانی دارند اما پایش و رصد و نظارت درست بانک مرکزی می تواند از بروز فاجعه جلوگیری کند .

وی اضافه کرد: بهتر است بانکها با مردم صادق باشند و باید گفت چندین سال سیستم بانکی کشور با بهره های بانکی تسهیلات به مشتریان می داد و امروز نیز برخی از موسسات وبانکها نرخ های سودی بیش از حد متعارف برای جذب سپرده بیشتر به متقاضیان پرداخت می کنند .

وی افزود: می توان لوایحی را برای ساماندهی این موسسات به مجلس ارایه داد و می توان نهادهای قوی تری برای نظارت بر موسساتی که شاید زور دولت برای جلوگیری از ایجاد آنها زیاد نیست ایجاد کرد .

عضو هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان صنعت برق خاطرنشان کرد:مردم خواهان اقتصادی شفاف هستند و باید با راهکارهایی قانونی از بحران ایجاد موسسات اعتباری غیرمجاز جلوگیری کرد .

وی با بیان اینکه موسسات اعتباری غیرمجاز میراثی ناخواسته است که به دولت به ارث رسیده است ، عنوان کرد: تمامی دستگاهها باید از راههای قانونی استفاده کنند تا ازشکل گیری این موسسات جلوگیری شود و یکی دیگر از راهکارهای مهم این است که دولت از نظرات بخش خصوصی استفاده کند و حتی در ترکیب کابینه از وزرا و مدیرانی استفاده کند که سابقه درخشان مدیریتی دارند .

صالحی تصریح کرد: 40 است که مدیرانی به طور مرتب از بخش به بخش دیگر منتقل شده اند و بهتر است که از مدیرانی که جوان و متخصص و باسابقه کار دربخش خصوصی هستند استفاده شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار