از ظرفیت های سازمان های مردم‌ نهاد در راستای توسعه شهری استفاده میکنیم

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان در شهر کرمانشاه ساکن هستند، گفت: ۳۰ درصد از جمعیت یک میلیونی شهر کرمانشاه حاشیه نشین هستند.

کد مطلب: ۶۴۰۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کرمانشاه، به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، مجتبی نیک‌کردار عصر شنبه در جلسه باز افرینی و توسعه شهری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: مرکز استان کرمانشاه جمعیتی یک میلیونی نفری و دومین شهر پرجمعیت استان جمعیتی ۱۰۰ هزار نفری دارند که نشان از تمرکز جمعیت در مرکز استان دارد.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه یک استان مهاجر فرست است و مردم آن در حال مهاجرت به دیگر استان ها هستند، عنوان کرد: فقر و جنگ تحمیلی از جمله دلایل تمرکز جمعیت در مرکز استان کرمانشاه محسوب می شوند.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۳۱۴ هزار نفر از جمعیت یک میلیونی کرمانشاه حاشیه نشین هستند، افزود: در دیگر شهرهای استان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت حاشیه نشین هستند که این آمار در شهرستان جوانرود به بیش از ۷۰ درصد می رسد.

نیک‌کردار با بیان اینکه در حالت آرمانی باید به شهرث برسیم که شمال و جنوب و اقتصادی نداشته باشد، گفت: ما جز اولین استان هایی هستیم که در راستای بهبود وضعیت شهری گام برداشتیم و تجربیات موفقی در این زمینه داریم.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم‌ نهاد در راستای توسعه شهری ، اظهارداشت: به دنبال ایجاد سمن سرا در محلات شهر کرمانشاه هستیم تا مردم بتوانند به راحتی با مسوولان به گفت وگو بنشینند.
به گفته معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ۳۱۵ سازمان مردم‌ نهاد در این استان فعالیت می کنند.
فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۳ محله حاشیه در شهر کرمانشاه وجود دارند، گفت: با همکاری بسیج و سپاه در حال انجام فعالیت های فرهنگی در محلات حاشیه ای هستیم.
فضل الله رنجبر افرود: پیش از دولت یازدهم ۳۰ پایگاه سلامت در محلات حاشیه ای شهر کرمانشاه داشتیم که در چهار سال گذشته این آمار به ۷۸ پایگاه افزایش پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار