خیر مدرسه ساز تبریزی در گفت و گو با پانا:

دغدغه ساخت مدرسه نو را داشتم/شرکت در مدرسه سازی حتی با یک آجر

خیر مدرسه ساز تبریزی گفت: حتی با اهدای یک آجر می توان در کار خیر مدرسه سازی شرکت کرد و هرکس در این راه گام بردارد راه برگشتی ندارد و مطمئنا این راه را ادامه خواهد داد.

کد مطلب: ۶۴۰۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

اصغر کریمی خیر مدرسه سازی که در همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان تبریز ساخت دو مدرسه هشت کلاسه و سه کلاسه را تقبل کرده است در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به این که فضاهای آموزشی در گذشته، بیشتر فرسوده و مستعمل بودند، گفت: من نیز به اجبار در چنین فضاهایی تحصیل کردم و بعد از این که در زمینه مهندسی ساختمان، مدارک عالیه ای کسب کردم، تصمیم به این گرفتم که برای دانش آموزان این استان، با توجه به زلزله خیز بودن منطقه آذربایجان مدارسی را بسازم که این دانش آموزان در امنیت درس بخوانند و مدارس تا حدامکان خودنگهدار باشند.

وی افزود: به همین جهت من نقشه هایی را طراحی کردم که بسیار سبک و سریع به عمل بیایند و بتوان در مناطق زلزله خیز اجرا کرد و چنین نیز شد و در زلزله اخیر ارسباران این مدارس هیچ آسیبی ندیدند.

خیر مدرسه ساز با تاکید نقش مستمر ادارات آموزش و پرورش و نوسازی در ساخت و نوسازی مدارس گفت: این ادارات در این راستا کمک هایی از قبیل معرفی محل های ساخت مدارس، اعطای اختیاراتی به خیرین و امکان بازدید های میدانی مداوم به خیرین می رسانند تا در نتیجه آن مدارسی در شان دانش آموزان استان آذربایجان شرقی احداث شوند.

کریمی تشریح کرد: هر کسی در جبهه ای مشغول به کار خیر است، یکی مسجد سازی می کند، یکی لباس و کیف و کفش اهدا می کند و دیگری در امور پزشکی به کارهای خیر می پردازد و ما نیز این کار را انتخاب کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم برای آینده این کشور کاری کرده باشیم.

وی در پاسخ به این که مدرسه سازی بهتر است یا مسجدسازی گفت: هر دو مشوق دین و درس هستند، دانش آموزان در مسجد مسائل دینی و مذهبی را یاد می گیرد و در مدرسه هم می تواند علوم گوناگون را یاد بگیرند.

این خیر مدرسه ساز در ادامه گفت: زمانی که من در سال 72 شروع به کار مدرسه سازی کردم مردم کارهای خیر را فقط در رسیدگی به وضعیت مالی فقرا می دانستند، ولی خوشبختانه امروز هرکسی می خواهد در راه کارهای خیر گام بردارد این کار را به مدرسه سازی اختصاص می دهد و امید است این کار ادامه پیدا کرده و به نسل های بعدی انتقال پیدا کند.

کریمی با اشاره به این که مردم عادی نیز می توانند در چنین کارهای خیر شرکت کنند گفت: تنها این نیست که همه وظیفه ی ساخت یک مدرسه را بر عهده بگیریم و حتی با اهدای یک آجر می توان در چنین کارهای خیر شرکت کرد و هرکس در این راه گام بردارد راه برگشتی ندارد و مطمئنا این راه را ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار