امام جمعه اردبیل تاکیدکرد:

عنایت ویژه دولت به تکمیل پروژه راه آهن اردبیل

امام جمعه اردبیل بر عنایت ویژه دولت به پروژه راه آهن اردبیل تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۴۰۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، آیت ا... سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اعلان خبر سرمایه گذاری ایتالیا در صنعت ریلی ایران و احداث خط راه آهن سریع السیر بین قم و اراک و بیان اینکه قرارداد قطار سریع السیر بین اصفهان و تهران نیز اخیرا بسته شده، در خصوص عنایت ویژه دولت به راه آهن اردبیل گفت: دولتمردان در خصوص تسهیل در تکمیل پروژه راهن آهن اردبیل تسریع فرمایند.

وی با اشاره به تردد سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از گمرک بیله سوار افزود: با احتساب نیاز خود اهالی به مسافرت ریلی و همچنین حمل بار ،حجم استفاده از ریل در استان سالانه به چندین میلیون می رسد و جای تاسف است که استان با این حجم از این قابلیت ها ، از حمل و نقل ریلی محروم مانده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به انتقاد مسئول ارشد اجرایی کشور از حجم پرونده های دستگاه قضایی گفت: پرونده قضایی گزارشی از یک عمل مجرمانه یا یک تضییع حق است و دستگاه قضاء هیچ تاثیری در به وجود آمدن آن ندارد .

عاملی تاکید کرد : حال اگر با قصور سایر قوا پرونده ها در دستگاه قضاء انباشته شد، دستگاه قضاء نباید برای چنین حالتی بی برنامه باشد بلکه باید با دقت و قاطعیت و سلامت و فوریّت و هیبت و با استفاده از آخرین یافته های قضایی به اصلی ترین عنصر بازدارنده تبدیل شود.

امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به بحران آب در کشور و شکسته شدن رکورد مصرف برق از اهالی خواست به عنوان وجوبی شرعی در مصرف آب و برق صرفه جوئی نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار