قائم مقام کمیته امداد استان تهران اعلام کرد:

اعلام آمادگی کمیته امداد برای تعامل با موسسات خیریه

تقویت و گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران و سایر سازمان ها جهت رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد بسترهای توانمندسازی آنان امری ضروری است و درآمد حاصل مشارکت خیران زمینه خدمت اثربخش به نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم می کند.

کد مطلب: ۶۳۹۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سید ابوالفضل پرپنچی، قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران در نشست مشترک خود با مدیرعامل خیریه یابن الزهرا بر راهکار ها خدمت مطلوبتر به نیازمندان بین کمیته امداد و موسسات خیریه تأکید کرد و گفت : کمیته امداد یک دستگاه حمایتی است که بنا بر رسالت خود بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر و نیازمند را در برنامه کاری خود دارد.

وی به شناسایی اطلاعات و آمار موسسات خیریه شناسایی شده توسط کمیته امداد استان تهران پرداخت و تصریح کرد: حدود سه هزار موسسه خیریه در سراسر استان فعالیت می کنند که همکاری و بهره مندی از ظرفیت بالقوه این خیریه ها نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد؛ در همین جهت این نهاد در استان تهران آماده تعامل، همفکری، تبادل اطلاعات و برگزاری جلسات مشترک با موسسات خیریه است.

پرپنچی با اشاره به اینکه کمیته امداد نهادی است که به دستور امام راحل برای کمک به نیازمندان تأسیس شده، تصریح کرد: به واسطه حمایت این نهاد از افراد نیازمند از خیلی از انحرافات و معضلات اجتماعی جلوگیری شده و این کمک بسیار بزرگی به جامعه است.

قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران گفت: نیکوکاران از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات و اکرام ایتام و محسنین و غیره با کمیته امداد همکاری می کنند؛ حوزه مشارکتهای مردمی علاوه بر ساماندهی کمکهای مردمی، مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ انفاق ، نیکوکاری و احسان بین آحاد جامعه را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تعامل مثبت و سازنده ای با نهاد های اجتماعی و اقشار مختلف خواهد داشت، تصریح کرد: همکاری کمیته امداد و موسسات خیریه سبب بهره مندی تعداد بیشتری از نیازمندان جامعه از خدمات کمیته امداد و موسات خیریه می شود؛ خدمات رسانی به نیازمندان باید ساماندهی شود و این در سایه تعامل و تبادل اطلاعات بین کمیته امداد و موسسات خیریه ممکن است.

پرپنچی با اشاره به اینکه کیفی کردن خدمات خیران و مشترکان از اولویت های این نهاد است،خاطرنشان کرد: تقویت و گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران و سایر سازمان ها جهت رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد بسترهای توانمندسازی آنان امری ضروری است و درآمد حاصل مشارکت خیران زمینه خدمت اثربخش به نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم می کند.

محمدهادی سیف، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران نیز با بیان اینکه شفاف سازی هزینه کرد کمک های مردمی از رویکردهای اساسی کمیته امداد در عرصه افزایش اعتماد و مشارکت هر چه بیشتر خیران محسوب می‌شود،بیان کرد:کمک‌های خیران در سیستم مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ثبت و نظارت می‌شود و طبق سرفصل‌های حمایتی برای رفع نیازهای مددجویان در بخش تحصیلی، درمانی کمک معیشت و غیره در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از خیران که با مساعدت‌های خود رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: با به کارگیری روش‌های الکترونیکی،شیوه‌های نوین و استفاده حداکثری از فناوری‌های جدید درصدد هستیم دستگیری از نیازمندان را تسهیل و تسریع ببخشیم.

سیف گفت: پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهره گیری از فناوری های جدید برای تسهیل پرداخت کمک های مردمی، شفاف سازی هزینه کردها از طریق ارسال گزارش ماهیانه و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد راه اندازی شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران تأکید کرد: هر موسسه‌ای که منشور اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی را رعایت کند، خدمات استاندارد، علمی و دینی، عملکرد شفاف و قابل دفاع داشته باشد و قصد بهره‌گیری و سودجویی نداشته باشد، کمیته امداد از همکاری با آن استقبال کرده و شیوه آن را مشروط به رعایت استانداردها می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد از مجموعه موسساتی که شفاف سازی لازم در حوزه درآمد و آشنایی با شیوه‌های تبدیل پول به خدمت را با نگاه کاهش فقر و استانداردهای علمی دارا باشند و علاوه بر تولید رفاه اجتماعی بتوانند به عدالت اجتماعی و توسعه انسانی کمک کنند، حمایت می‌کند.

سیف در پایان با اشاره به فعالیت های معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد منطقه 18 در جهت تعامل و همکاری با موسس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار