مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش:

اردوگاه شهید چمران بجنورد می تواند به یک اردوگاه ملی استانی تبدیل شود

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: قول می دهم در صورتی که مسئولان خراسان شمالی برای بهره برداری از این اردوگاه همت داشته باشند اردوگاه استانی شهید چمران به اردوگاه ملی-استانی ارتقا یابد تا بتوانیم اعتبار ملی به آن تزریق کنیم.

کد مطلب: ۶۳۹۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی در بجنورد ، با تاکید بر اینکه سرعت دادن کارها برای آغاز بهره برداری از اردوگاه شهید چمران بجنورد نیاز به یک انسجام استانی دارد گفت: برای برای تجهیز این اردوگاه سه میلیارد ریال اعتبار تزریق می شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه اردوگاه شهید چمران بجنورد می تواند به یک اردوگاه ملی استانی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اردوگاه با همت همه مسئولان در فاز اول به بهره برداری برسد و بتواند شروعی برای ادامه فعالیت ها در این اردوگاه شود.

علی اکبرزاده عنوان کرد: بتاید با همت مسئولان در کمترین زمان ممکن 500 تا 600 متر راه دسترسی این اردوگاه احداث شود تا این اردوگاه برای عدم وجود راه دسترسی مناسب بلا استفاده بماند.
مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش دربخش دیگر سخنان خود درباره اردوگاه شهید چمران بجنورد گفت: این اردوگاه نیاز استان است و از نهادهای مختلف انتظار می رود تا برای سرعت دادن به زمان آغاز بهره برداری از این پروژه همت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی هنوز به تعهد خود در اجرای راه دسترسی این اردوگاه عمل نکرده است گفت: خراسان شمالی باید ثابت کند که اجازه نمی دهد به خاطر پنج، 6 میلیارد ریال اعتبار، این اردوگاه بلااستفاده می ماند
وی افزود: قول می دهم در صورتی که مسئولان خراسان شمالی برای بهره برداری از این اردوگاه همت داشته باشند اردوگاه استانی شهید چمران به اردوگاه ملی-استانی ارتقا یابد تا بتوانیم اعتبار ملی به آن تزریق کنیم
مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سرعت دادن کارها برای آغاز بهره برداری از اردوگاه شهید چمران بجنورد نیاز به یک انسجام استانی دارد گفت: برای برای تجهیز این اردوگاه سه میلیارد ریال اعتبار تزریق می شود
علی اکبر زاده با تاکید بر اینکه اردوگاه ها می توانند برای درآمدزایی و اقتصادی شدن برنامه داشته باشند گفت: این امر می تواند به خوداتکایی مالی اردوگاه ها کمک کند و اکنون برخی از اردوگاه ها دانش آموزی با اجرای برنامه های مختلف درآمدزایی از کمک های ما بی نیاز شده اند
وی با اشاره به اینکه اکنون 298 اردوگاه در سطح کشور فعال است،یادآورشد: هم اکنون برخی از اردوگاه ها در سطح کشور با پرورش ماهی، تولید قارچ و ترشیجات عرقیات سنتی و گیاهان دارویی برای خود تامین اعتبار کرده و به نوعی خود را از اعتبارات دولتی خارج می کنند.

علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه نشست خبری اظهارداشت: :شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی به تعهد خود در اجرای راه دسترسی به اردوگاه دانش آموزی شهید چمران در بجنورد عمل نکرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد: اردوگاه شهید چمران در حال آماده شدن برای بهره برداری است اما هنوز اقدامی برای اجرای راه دسترسی به آن انجام نشده است.
شورزاده تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با شرکت آب منطقه ای استان منعقد شد، این شرکت تعهد دارد تا با ساخت سد بش قارداش، راه دسترسی به این اردوگاه را اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه راه دسترسی به اردوگاه دانش آموزی شهید چمران منطبق بر راه دسترسی سد بش قارداش است افزود: اکنون اجرای سد بش قارداش بیش از 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما اقدامی برای راه دسترسی انجام نشده است.
شایان ذکر است، اردوگاه دانش آموزی شهید چمران شهرستان بجنورد، با ظرفیت 700 نفر در 48 هکتار اجرا می شود و این پروژه از سال 74 وارد مرحله عملیاتی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار