تصویب برنامه درسی «مدیریت کسب و کار اینترنتی» در دانشگاه علمی کاربردی

برنامه درسی دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه ای «مدیریت کسب و کار اینترنتی» در دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسید.

کد مطلب: ۶۳۸۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی برنامه درسی دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه ای «مدیریت کسب و کار اینترنتی» به تصویب رسید.

امروزه کسب و کار و داد وستد در بازار به شدت تحت تأثیر اینترنت و وب طراحی و عملیاتی شده است.اگرچه در کشور ما این مهم با تآخیر آغاز شده ولی به خوبی قابل مشاهده است که بخش بالایی از دادوستد چه در سطح داخلی و چه در عرصه بین المللی اینترنتی انجام می یابد و بخش زیادی از بازار ایران تحت تاثیر روش های جدید با کاربرانی جدید شکل گرفته است.

در این راستا دوره کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار اینترنتی برای تربیت و تامین کارشناسان این حوزه کاری تدوین و معرفی شد.

این دوره شامل مجموعه ای از قابلیت ها است که دست یافتن به آنها نیاز به گذراندن دروس نظری و عملی است که فرد را برای شناسایی نیازهای مشتریان از طریق راه اندازی سیستم ها ی مجازی، تأمین و راه اندازی بازارهای اینترنتی، تأمین و ارائه اطلاعات مورد نیاز بازارهای اینترنتی، بازاریابی، ارائه خدمات فروش و معرفی محصولات در شبکه های اجتماعی و مدیریت واحد ها و بازار های اینترنتی آماده می کند.

از جمله قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای دانش آموختگان این رشته، مدیریت در واحدها و بازارهای اینترنتی، شناخت و بکارگیری مفاد و قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار، تأمین اطلاعات و راه اندازی بازارهای اینترنتی، تأمین و ارائه اطلاعات مورد نیاز در بازار های اینترنتی، شناسایی نیازهای مشتریان از طریق راه اندازی سیستم های مجازی، انجام خرید و فروش اینترنتی در سازمان های دولتی و غیر دولتی، برنامه ریزی و انجام کارهای فردی و گروهی الکترونیکی در حوزه بازار، بازاریابی، ارائه خدمات فروش و معرفی محصولات در شبکه های اجتماعی است.

دانش آموختگان این رشته می توانند مشاغل بازرگانی، بازاریابی کسب وکار اینترنتی، مدیر برنامه ریزی و منابع انسانی بازار کسب وکار اینترنتی، مدیر خرید و فروش سازمان ها، مدیر تأمین اطلاعات و ارتباطات بازارهای الکترونیکی را احراز کنند.

برخی از دروس تخصصی دوره مدیریت کسب و کار اینترنتی شامل بازاریابی اینترنتی، پژوهش های اینترنتی، جمع آوری الکترونیکی اطلاعات، مدیریت وب، فناوری های نوین ارتباطی، زبان تخصصی و مکاتبات انگلیسی، تحلیل سایت های بازرگانی و بازاریابی، تبلیغات اینترنتی، قوانین حقوقی و جرایم اینترنتی در تجارت الکترونیک، پروژه تخصصی کسب وکار اینترنتی و آینده نگری در تجارت الکترونیکی است.

آموزش در محیط کار دوره نیز مشتمل بر 512 ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار