دبیر برگزاری مسابقات فرهنگی هنری استان فارس در گفت و گو با پانا:

راهیابی 91 دانش آموز استان فارس به مسابقات فرهنگی هنری کشور

کارشناس مسوول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت : امسال بیش از 238 هزار نفر در مسابقات فرهنگی وهنری در 59 رشته از استان فارس شرکت کردند که 91 تن موفق به راهیابی به مسابقات کشوری شدند.

کد مطلب: ۶۳۸۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم نجفی نژاد دبیر مسابقات فرهنگی و هنری استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس افزود: سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری یادواره سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ، در راستای تحقق اهداف تربیتی ، فرهنگی ، توسعه فنون ،مهارتهای فردی ، اجتماعی ، تعامل و همدلی بین دانش آموزان و نیز تامین و غنی سازی اوقات و فراغت آنها در سال تحصیلی 95-96 حول محورهای مختلف برگزار شد.

دبیر برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در استان فارس، اظهار داشت : در سال تحصیلی جاری بیش از 238 هزار نفر در این مسابقات در محور های ادبی ، رسانه و فضای مجازی ، هنر های آوایی ، نمایشی و دستی تجسمی شرکت کردند.

نجفی نژاد افزود: از این تعداد بیش از 68 هزار نفر در مرحله منطقه ای و بیش از 6 هزار نفر در مرحله استانی در 59 رشته شرکت نمودند

وی تصریح کرد از این تعداد 215 تن آثارشان به مرحله بازبینی کشوری راه پیدا کرد که 91 تن پذیرفته شدند.

مسابقات فرهنگی و هنري به عنوان يكي از فعاليتهاي تربيتي است كه به منظور كشف ، رشد و شكوفايي استعدادها و افزايش سطح آگاهي دانش آموزان نسبت به فرهنگ و هنر ملي - اسلامي از طريق ايجاد انگيزه بيشتر و رقابت سالم با هدايت و نظارت اعضاي ستاد هاي برنامه ريزي و اجرايي در همه سطوح طرح ريزي و اجرا مي شود .

نجفی نژاد گفت: امسال شاهد حضور بیش از 20 گروه کرال فرهنگیان (همسرایان فرهنگی ) در مرحله استانی بودیم که آثار مربوط به 2 گروه به مرحله بازبینی کشوری ارسال که در نهایت یک گروه با حضور 32 تن از فرهنگیان به جشنواره حضوری راه پیدا کردند .

وی خاطر نشان کرد: جشنواره حضوری کرال فرهنگیان (همسرایان فرهنگی ) از 19 لغایت 21 تیرماه در تهران برگزار خواهد شد که تعداد 10 گروه از 32 استان در این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت .
همچنین جشنواره حضوری برگزیدگان فرهنگی هنری پسر از یکم لغایت 5 مردادماه و دختران از 6 لغایت 11 مردادماه در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار