فرماندار مشگین شهر:

دولت تدبیر مسیر توسعه شهرستان مشگین شهر را هموار کرد

فرماندار مشگین شهر گفت: دولت تدبیر و امید مسیر توسعه و عمران این شهرستان را هموار کرده است.

کد مطلب: ۶۳۸۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، میرعلی رحیمی زاد در جلسه شورای برنامه ریزی مشگین شهر افزود: در سال گذشته و به همت دولت تدبیر و امید بیش از 900 پروژه مهم عمرانی و تولیدی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره برداری رسید که بخشی از این پروژه ها نیز مربوط به این شهرستان است .
وی گفت: در سال گذشته حجم گاز رسانی روستایی و آسفالت معابر روستایی در شهرستان مشگین شهر معادل عملکرد هشت سال دولت گذشته بوده است .
فرماندار مشگین شهر تشریح کرد: امسال برای عمران و آبادانی این شهرستان حدود 440 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه افزایش قابل توجهی یافته است .
رحیمی زاد افزود: مشگین شهر از لحاظ تخصیص اعتبار پس از اردبیل رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است .
وی اظهار کرد: در سال جاری اولویت تخصیص اعتبار با بخش گردشگری ، کشاورزی و تامین زیرساخت های روستایی خواهد بود .
فرماندار مشگین شهر با تاکید بر لزوم تکمیل و توسعه زیرساخت های گردشگری گفت: شهرستان مشگین شهر در مسیر توسعه این صنعت قرار گرفته و باید در اجرای پروژه های گردشگری تسریع شود .
رحیمی زاد همچنین توجه به پروژه های اقتصاد مقاومتی را از دیگر اولویت های تخصیص اعتبار در سال جاری بیان کرد و افزود: با توجه به تولید بخش عمده ای از گوشت سفید ، قرمز و ماهی در این شهرستان لزوم توجه به این بخش نیز بسیار ضروری می باشد .
وی گفت: امسال اولویت اول تخصیص اعتبار با پروژه های نیمه تمام خواهد بود .
گفتنی است:شهرستان مشگین شهر شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 95 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است .
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است .
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند .
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است .
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار