رونمایی از پنجمین مدل حمل و نقل پاک در سه شنبه های بدون خودرو اصفهان

کالسکه های برقی در چهارباغ اصفهان به حرکت درمی آید

با رونمایی از کالسکه دوچرخه برقی در اصفهان قدم دیگری در راستای توسعه حمل و نقل پاک برداشته شد.

کد مطلب: ۶۳۸۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، نزدیک به یک سال است که طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خیابان چهارباغ اصفهان، به همت پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان راه‌اندازی شده و این محور تاریخی در روزهای سه‌شنبه به یک پیاده راه تبدیل می‌شود تا گامی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان برداشته شود.
پس از اجرای این طرح، شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی وارد این عرصه شده و محصولات مختلف خود را اعم از دوچرخه‌ و موتورسیکلت‌های برقی در روزهای سه شنبه مورد نمایش همگان قرار دادند. موتورسیکلت آتش‌نشان، تردمیل دوچرخه و اخیرا کالسکه دوچرخه برقی از طرح‌هایی است که توسط شرکت‌های دانش بنیان در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو عرضه شده است.
کالسکه برقی هویت ساز است
علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان نیز پیرامون رونمایی از کالسکه برقی در خیابان چهارباغ اظهار داشت: قصد ما این است که هر هفته از رویدادهای حمل و نقل پاک رونمایی کنیم. به غیر از بحث دوچرخه که انواع و اقسام آن در چهارباغ عرضه می‌شود، پیش از این رونمایی از تردمیل دوچرخه‌ای را داشتیم و اخیرا کالسکه برقی را در چهارباغ رونمایی کردیم. کالسکه برقی به همت کارشناسان اصفهانی طراحی و ساخته شده است و تلاش بر این است که این کالسکه هویت ساز باشد و بتوانیم به اصفهان قدیم بازگردیم.
وی ادامه داد: با توجه به ساخت وسایل حمل و نقل پاک که در اصفهان در حال ساخت است، هدفمان در آینده ساخت خودروهای کلاسیک و قطار برقی است تا این وسایل جدید را نیز به خیابان چهارباغ اضافه کنیم. همه این وسایل برای این است که در آینده که بتوانیم حمل و نقل پاک چهارباغ را تامین بکنیم و برای شهروندان حامی باشیم.
صلواتی درباره مزیت کالسکه برقی گفت: مزیت وسایل حمل و نقل برقی این است که علاوه بر حمل و نقل پاک، عبور و مرور را برای خانواده‌هایمان تسهیل می‌کند که انشاالله می‌تواند با استقبال خوب همشهریانمان همراه باشد.
وی افزود: ماه‌های گذشته تردمیل‌های برقی را داشتیم و اخیرا از کالسکه برقی رونمایی شد. امیدوارم تا هفته آینده بتوانیم خودروهای کلاسیک برقی را در چهارباغ رونمایی کنیم که بدون هیچگونه آلودگی صوتی و هوایی حمل و نقل همشهریان را در چهارباغ بر عهده بگیرد و در کنار خودروهای برقی فکر می‌کنم در تابستان امسال قطار برقی را نیز در چهارباغ خواهیم داشت که هم عبور و مرور همشهریان را تسهیل می‌کند و هم خاطره‌‌ساز خواهد بود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: همه این برنامه‌ها با هدف داشتن چهارباغی پاک در کنار وجود رفاه همشهریان است و همه این‌ها چهارباغ را به پیاده راهی پاک و سالم هدایت خواهد کرد، امیدواریم این ابزارها در کنار دوچرخه و موتور برقی که گسترش پیدا کرده‌اند، بتوانیم خودروهای برقی را نیز به صورت گسترده نه تنها در خیابان چهارباغ بلکه در کل اصفهان داشته باشیم.
وی در پایان درباره تولید انبوه کاسکه برقی گفت: کالسکه برقی که به همت کارشناسان اصفهانی طراحی و ساخته شده است، به صورت آزمایشی تولید شده است و نمونه اولیه آن اکنون در چهارباغ در حال تست است. مطمئنا طراحی و ساخت آن توسعه پیدا خواهد کرد و امیدواریم در آینده به صورت انبوه کاسلکه‌های برقی را در چهارباغ و دیگر پیاده‌روها همانند میدان نقش‌جهان به سمت میدان امام علی و حتی در خود میدان امام علی داشته باشیم و حتی در آینده بتوانیم در میان خانواده‌ها نیز عرضه شود تا در صورت خواست خانواده‌ها بتوانند کالسکه برقی را تهیه کنند.
سعید ساکت، مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان درباره طرح کالسکه دوچرخه که به تازگی در خیابان چهارباغ و در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودور رونمایی شده است، اظهار داشت: با توجه به یک ساله شدن طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و اهمیت این موضوع تا کنون طرح‌ها و مدل‌های مختلف پاکرو توسط شرکت‌های مختلف رونمایی و مورد آزمایش قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که طرح تردمیل دوچرخه که یک اختراع خارجی است در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو اصفهان رونمایی شد، تصریح کرد: رونمایی از این‌گونه طرح‌ها انگیزه‌ای شد تا مدل‌های مختلف حمل و نقل پاک مورد آزمایش و بررسی قرار گیرند و برنامه های سه‌شنبه های بدون خودرو خیابان چهارباغ علاوه بر رویکرد فرهنگی، رویکرد علمی- پژوهشی نیز پیدا کند.
مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان به تولیدات حمل و نقل پاک در راستای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خیابان چهارباغ اصفهان اشاره و بیان کرد: پس از موتوربرقی آتش نشان، خودروی برقی با فرم کلاسیک، دوچرخه برقی برف رو و دوچرخه تردمیل برقی، طرح کالسکه برقی که توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی شده در خیابان چهارباغ رونمایی شد.
وی ادامه داد: از دیرباز کالسکه به عنوان یک وسیله تفریحی و توریستی در اصفهان مورد استفاده قرار می گرفته و هم اکنون نیز با توجه به پیاده راه شدن چهارباغ طرح کالسکه برقی به صورت آزمایشی رونمایی شد تا پس از طی مراحل مختلف به عنوان یک وسیله توریستی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: این وسیله به عنوان مدل حمل و نقل پاک ظرفیت جابجایی 3 نفر را دارد که برای تزیینات آن نیز پیشنهادهای مختلفی شده است. این طرح مورد توجه و استقبال مردمی قرار گرفته و نظرات مختلف کارشناسی بر روی آن قرار گرفته و در آینده به تولید انبوه می‌رسد.
ساکت با بیان این‌که کالسکه برقی کارکرد گردشگری دارد، گفت: این وسیله به عنوان پنجمین وسیله حمل نقل برقی رونمایی شده در خیابان چهارباغ اصفهان محسوب می‌شود و در آینده نه چندان دور همزمان با پیاده راه شدن خیابان چهارباغ اصفهان به طول 800 متر به تولید انبوه رسیده و در اختیار شهروندان عزیز اصفهانی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار