ريیس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي:

جامعه ما با سونامي سالمندي مواجه خواهد شد

ريیس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت:جامعه ما با سونامي سالمندي مواجه خواهد شد و تا پايان نيمه اول قرن ٢١ بيش از ٨٠ درصد جمعيت كشورهاي پيشرفته سالمند خواهند بود.

کد مطلب: ۶۳۸۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربايجان شرقي،عبدالرضا عزيزي در همايش منطقه اي سالمندي جمعيت و پيامدهاي مرتبط با سياستگذاري در جمهوري اسلامي ايران بيان كرد: در مورد سالمندی مطلب زیاد است. تصور غلطی که در مورد سالمندی هست این است که خیلی ها فکر می کنند سالمندان از سلامت جسمی و روحی مناسب برخوردار نیستند. ما می توانیم برای هر مقطع از زندگی خود برنامه ریزی داشته باشیم و حتي در دوران سالمندي نيز بهترين بهره را ببريم.
وي با بیان این که با پیشرفت علم و بهبود وضعیت بهداشت میانگین سن بالا رفته و در ایران متوسط آن 70 سال است، ادامه داد: می شود طوری برنامه ریزی کرد که در سالمندی هم راندمان مناسبی داشت. با برنامه ریزی مناسب می توان دوره سالمندی مفیدی داشت.

ريیس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با بیان این که از قرن 20 ما با دو مسئله افزايش سالمندان و توسعه شهرنشيني مواجه هستيم،افزود: مردم در تمام جهان در حال رفتن به سمت سالمندي هستند. امروز ما حدود ١٠ درصد سالمند داريم كه پيش بيني مي شود تا سال ١٤٠٠ اين آمار به ١٤ درصد افزايش پيدا كند.

عزيزي اظهار داشت:جامعه ما با سونامي سالمندي مواجه خواهد شد و تا پايان نيمه اول قرن ٢١ بيش از ٨٠ درصد جمعيت كشورهاي پيشرفته سالمند خواهند بود.
وي خاطرنشان كرد:طبق قانون اساسي،بيمه حقي همگاني است و دولت مكلف است خدمات و حمايت هاي مالي را به تك تك افراد جامعه ارائه دهد.درست است كه امروز ٤٠ ميليون نفر از جمعيت ايران تحت پوشش بيمه اجتماعي هستند اما مسئله اين است كه مطمئن نيستيم اين مستمری كفاف آن ها را بدهد و يا مستمری به آن ها پرداخته شود.
رییس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: تقريبا همه إيراني ها از بيمه سلامت برخوردار هستند.اين اقدام در دولت تدبير و اميد صورت گرفته است و ممكن است در ايران نيز ترامپ به وجود بيايد و بيمه ها را لغو كند همانگونه كه خود ترامپ ٢٩ ميليون نفر را از حق بيمه محروم كرد.
عزيزي عنوان كرد: سالي ٤٨ هزار ميليارد تومان يارانه به مردم پرداخت مي شود و بيماران خاص ،ديگر دغدغه درمان و هزينه هاي بالاي آن را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار