آمارهای پزشکی قانونی در حال افزایش است/فضا و امکانات تغییری نکرده است

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه آمارهای پزشکی قانونی در حال افزایش است، گفت: علاوه بر کارهای استانی بسیاری از کارهای اصلی کشور نیز بر عهده پزشکی قانونی استان تهران است.

کد مطلب: ۶۳۸۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، دکتر احمد شجاعی در سی و چهارمین همایش مدیران پزشکی قانونی کشور که به میزبانی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در محل سالن شهید بهشتی سازمان پزشکی قانونی برگزار شد، گفت: پزشکی قانونی استان تهران از نظر حجم کاری به اندازه چند استان است اما از نظر امکانات در حداقل است.

وی ادامه داد: در پزشکی قانونی استان تهران علاوه بر اقدامات استان بسیاری از کارهای کلان کشور نیز در حوزه پزشکی قانونی انجام می‌شود. به عنوان مثال در حادثه قطار و حله پیکر کشته‌شدگان و اجساد به تهران منتقل شد.

شجاعی افزود: در پزشکی قانونی استان تهران کارهای بسیاری صورت گرفته و لازم است که در ابعاد مختلف توجه ویژه‌ای به آن شود.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه آمارها در پزشکی قانونی همه سال رو به افزایش است، گفت: این افزایش آمار ها در حالی صورت گرفته که امکانات و فضای ما همان اندازه است و حتی در مواردی تعداد نیروهای ما کمتر شده است.

شجاعی با اشاره به سنگینی کار پزشکی قانونی استان تهران، اظهارکرد: در حادثه‌ای ٩٠ قطعهاز اجساد را دادند و گفتند ظرف چهار روز باید شناسایی شود که دوستانمان بدون هیچ نقصی کار خود را انجام داده و اجساد را شناسایی کردند.
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان حجم کار بالا ، امکانات کم و افزایش نیافتن تعداد نیروهای سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل حجم کار بالا و حقوق کم بسیاری از پزشکانی که حتی در آزمون سازمان پزشکی قانونی پذیرش شده‌اند رغبتی برای فعالیت در این مجموعه ندارند و در برخی مراکز علیرغم آنکه مجوز جذب را هم گرفته‌ایم، نیرویی حاضر به انجام این کار سخت نمی‌شود.

شجاعی با اشاره به ساماندهی ساختمان واحد جنوب تهران گفت: بیش از هشت سال فعالیت های این واحد به مرکز انتقال داده شده بود و این امر مردم جنوب تهران را در سختی قرار داده بود، اما سرانجام در سال گذشته اعتبارات آن با همکاری دادگستری استان تهران تامین شد و پروژه به پایان رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات ساختمان کهریزک اشاره کرد و افزود: ساختمان کهریزک خدمات خوب و شایسته‌ای ارایه می‌دهد و افتخار پزشکی قانونی در کشور است؛ اما فضای مناسب، تهویه و سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب نداشت که رییس قوه قضاییه در سفر استانی سال قبل خود اعتباری به این موضوع تخصیص داد و رییس کل دادگستری استان تهران تا وصول شدن اعتبار رییس قوه قضاییه ، بودجه خود را در اختیار این سازمان قرار داد و الان این سیستم ها نصب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار